دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس لحظاتی پیش در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لحظاتی پیش به ریاست رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و ترو واریورانتا معاون آمانو در محل مقر آژانس در وین آغاز شد.
 
این مذاکرات قرار است از امروز (دوشنبه) به مدت 2 روز در این محل برگزار شود.
 
رضا نجفی پیش از این گفته بود که طرفین در این دور از مذاکرات وارد مباحث جزیی و محتوایی خواهند شد.
 
پیش از این مذاکرات سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس دیدار و رویکرد جدید ایران به آژانس را ارائه و درباره همکاری‌های فیمابین و همچنین مذاکرات ایران و 1+5 به گفت‌‌وگو پرداخت و در گفت وگو با فارس این مذاکرات را مفید، سازنده و رو به جلو خواند.
 
یازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس پس از آغاز به کار دولت یازدهم و با انتصاب رضا نجفی به عنوان نماینده جدید ایران در آژانس روز پنجم مهر ماه در محل نمایندگی دائم ایران در آژانس در وین برگزار شد و طرفین ضمن ابراز رضایت از این مذاکرات آن را سازنده‌ خواندند.
 
نجفی پس از برگزاری این مذاکرات گفته بود که مذاکرات ششم آبان محتوایی‌تر و جزیی‌تر خواهد بود تا راهی برای حل موضوعات فیمابین پیدا شود.
 
شهر وین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان ماه) نیز میزبان نشست کارشناسی ایران و 1+5 است و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را عهده‌دار است و کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنعت، راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی، در هیئت ایرانی حضور دارند.
 
براساس توافقات اخیر ایران و گروه 1+5 (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.
 
قرار است کارشناسان بعد از برگزاری این نشست نتایج را به پایتخت‌ها برده و مقامات کشورشان را در جریان توافقات حاصله قرار دهند.
 
در نشست ژنو جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد جدیدی تحت عنوان"پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید" به طرف مقابل ارائه کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، آژانس ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار