ارتش رژيم صهيونيستي بازداشت 10 عضو جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس را در کرانه باختري رود اردن که شامگاه روز يکشنبه به وقوع پيوست تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ سخنگوي ارتش اسرائيل بدون اشاره به جزئيات و علت اين دستگيري ها گفت:10 عضو حماس شامگاه يکشنبه دستگير شدند.پيش از اين، منابع امنيتي فلسطين از دستگيري 15 نفر خبر داده بودند. 

نيروهاي امنيتي رژيم صهيونيستي به طور مداوم فعالان حماس را در کرانه باختري رود اردن بازداشت مي کنند. حماس از سال 2007 کنترل نوار غزه را به عهده دارد اين در حالي است که تشکيلات خودگردان فلسطين کنترل مناطق خودمختار کرانه باختري رود اردن را برعهده دارد. 

مقامات امنيتي فلسطين اعلام کردند نيروهاي رژيم صهيونيستي 15 فعال حماس را در شهرهاي طولکرم و نابلس در شمال کرانه باختري رود اردن و همچنين در الخليل در جنوب کرانه باختري رود اردن دستگير کردند. 

اين منابع اعلام کردند دو تن از فلسطيني هاي بازداشت شده در الخليل از نمايندگان حماس هستند که در گذشته نيز چندين بار بازداشت شده بودند. سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اين خبر را تأييد نکرد. 

بنابراعلام منابع امنيتي فلسطين، اکثر فلسطيني هاي بازداشت شده، دانشجو هستند. 

فوزي برهوم سخنگوي حماس در غزه در بيانيه اي با اشاره به مذاکرات صلح خاورميانه گفت:هدف از اين دستگيري ها، تحميل نتايج ناخوشايند و خطرناک براي مذاکرات (به اصطلاح) صلح است.

برهوم در بيانيه خود همچنين به تباني آمريکا و اسرائيل با تشکيلات خودگردان فلسطين براي تقويت جنبش فتح در کرانه باختري رود اردن و مخالفت با حماس اشاره کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار