معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 2 از آموزش 85 هزار و 797 نفر از شهروندان منطقه از آموزش های بازسافت از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه دو تهران ، علم الهدی با اشاره به این که آموزش شهروندی گامی موثر در بهبود مدیریت پسماند است گفت : مدارس ، مهدکودک ها ، سطح محلات ،‌ارادات ،‌مجتمع ها ی مسکونی ، مراکز بهداشتی درمانی گروه های مخاطب آموزش بازیافت در سطح منطقه بوده اند که هرگروه متناسب با سن و موقعیت اجتماعی خود از آموزش های ویژه ای  در حوزه ی مدیریت پسماند برخوردار شده اند .
 
وی در ادامه با بیان اینکه هر شهروند به طور متئسط 15 دقیقه آموزش میبیند افزود :اصلاح الگوی مصرف و بازیافت ، کاهش پسماند و بازیافت ، کاهش پسماندهای خطرناک ،از جمله عناوین آموزشی در این مدت بوده است .
 
وی در خصوص طرح کاهش پسماند های خطرناک تصریح کرد :طرح تعویضباتری های کهنه با باتری های نو با همکاری موسسه های فعال در محیط زیست در غرفه های سطح منطقه  و روز دوشنبه 6 آبان ماه در پارک شهر آرا به صورتگسترده انجام می شود .
 
وی در ادامه بیان داشت این طرح به منظورپاک ساختن زمین از پسماندهای خطرناک صورت می گیرد .
 
مخزن گذاری به صورت گسترده در سطح منطقه ، نصب مخازن دوقلو برای مجتمع های مسکونی اداری ،‌اجرای ماده 16 قانون مدیریت اصناف ، طرح حامی بازیافت در مدارس منطقه از جمله مواردی بود که رییس اداره بازیافت به آن ها اشارهکرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه آموزش زیربنای توسعه ی فرهنگی و اجتماعی در جوامع است خاطر نشان کرد :همکاری های مردمی ، افزایش سطح آگاهی عمومی از طریق ارائه آموزش در این حوزه در حفظ و پاکیزگی و مدیریت پسماند شهری و بهبود فضای محیط زیست بسیار موثر خواهد بود ./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار