امسال بیش از 70 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان بروجن برداشت می شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان بروجن با اشاره به کشت سیب زمینی در 200 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان، پیش بینی کرد: محصول این سطح، به 70 هزار تن برسد.
روح اله معتمدي، با بيان اينكه بيش از 50 درصد سيب زميني توليدي استان چهارمحال و بختياري، محصول شهرستان بروجن مي باشد، افزود: حدود نیمی از محصول سیب زمینی شهرستان بروجن به مصارف خوراکی و بذری استان رسیده و نیمی از این میزان هم به استان های کردستان، اردبیل، زنجان، همدان، اصفهان و خوزستان ارسال می شود. 
وی گفت: برداشت محصول سيب زميني از اول مهرماه در این شهرستان آغاز و تا نيمه آبان ماه جاری ادامه دارد. 
معتمدی خاطرنشان کرد: ظرفیت انباشت و نگهداری محصول سیب زمینی در شهرستان بروجن، بیش از 70 هزار تن است که شامل 45 هزار تن انبار فول مکانیزه با قدرت ایجاد و وزش سرما، 15 هزار تن نیمه مکانیزه و بیش از 10 هزار تن انبارهای سنتی می باشد.
هم اكنون 40 درصد جمعيت شهرستان بروجن در بخش كشاورزي اشتغال دارند و این شهرستان از مراکز مهم تولید سیب زمینی در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.