تا جایی که امکان دارد باید فرآیند تصمیم گیری نظام کشور را به سمت دانشگاه ها سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران عصر امروز رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری به همراه جعفر توفیقی وارد وزارت شد در ابتدای امر و جلسه ای که مربوط به معارفه ایشان در وزارت علوم تشکیل شد حسینی به نمایندگی از کارکنان وزارت علوم طی سخنرانی گفت: جعفر توفیقی در این مدت کوتاه کارهای بزرگی را برای کارکنان وزارت علوم انجام داده که فراموش نمی شود همچنین تشکر ویژه ای از  تلاش و فعالیت ایشان در این مدت 71 روزه سرپرستی وزارت علوم را داریم.


در ادامه جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری طی سخنرانی گفت: نامزدهایی که کار گروه های ما در حدود 3 ماه پیش به ماه معرفی کرده بودند و با دستور روحانی انتخاب این کار گروه ها بر عهده ما گذاشته شد، 5 نفر نامزد ریاست وزارت علوم را معرفی کرده بودیم که یکی از آنها رضا فرجی دانا بود..

وی در ادامه گفت: در این مدت 71 روزه، فعالیت های زیادی از جمله حفظ روحیه امید و نشاط که بعد از انتخابات در جامعه حاکم بود و اجرای آن در دانشگاه ها را بر عهده گرفته ایم تا نقاط ضعف برطرف شود و فضایی همواره با شور و نشاط و امید که مهمترین محرک دانشگاهیان در پیشرفت است در دانشگاه ها حاکم شود.

توفیقی در ادامه گفت: بازنگری در هدف گذاری نظام علمی برای رسیدن به یک سیستم مدیریت یک پارچه یکی دیگر از اولویت هایی بود که در این مدت 71 روز در رابطه با این موضوع برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است. همچنین ایجاد فرایند تصمیم گیری نظام کشور به سمت دانشگاه ها و متمرکز شدن سیاست گذاری در این امر از جمله در موارد فرآیند گزینش و نظام جذب دانشجو و برطرف سازی موانع تصمیم گیری از دیگر برنامه های این مدت 71 روز بوده است.

دوره 71 روزه سرپرستی وزارت علوم، دوره برگشت نشاط به دانشگاه ها

رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در زمان  گذشته بهترین دوران مدیریت در وزارت علوم در دوران پایانی اصلاحات را داشته ایم و حقیقتا سیاست های روشن مسئولین در وزارت علوم در این دوران وضع جدیدی را برای پاسخگویی به دانشگاهیان داشته است.

وی افزود: دوره 71 روزه سرپرست وزارت علوم را باید دوره نشاط به دانشگاه ها قلمداد کرد و من به دلیل فرصت مطالعاتی یک ساله که در داخل کشور نبوده ام این تفاوت را کاملا احساس می کنم و توفیقی حقیقتا جان تازه ای در کالبد دانشگاهیان داشت چنانچه وزارت علوم خواستار ارزش های علم و عالم و پاسدار ارزش های دانشگاهیان است./

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار