مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: تاکنون 6 کیلومتر از تونل های خط 6 و10 کیلومتر از تونل های خط 7 مترو تهران ساخته شده است.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مهندس هابیل درویش با بیان این مطلب اظهار کرد : خط 6 مترو تهران از دولت آباد در شمال شهر ری آغاز و با تغییر جهت تا کن و سولقان امتداد می یابد که تا کنون 6 کیلومتر این خط ساخته شده است .
 
وی تصریح کرد : عملیات اجرایی احداث خط 6  فاز بندی شده که فاز اول این پروژه از دولت آباد تا میدان سپاه در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد .
 
وی ادامه داد : خط 7 مترو تهران نیز یکی از خطوط مهم شبکه محسوب می شود که از شهرک امام علی(ع) و ورزشگاه شهید تختی در محدوده شرقی پایتخت شروع می شود و با ادامه مسیر از بزرگراه نواب به بیمارستان میلاد ، برج میلاد و در نهایت به میدان صنعت در شمال غربی شهر می رسد .
 
مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید بر این که تاکنون 10 کیلومتر تونل های این خط حد فاصل بزرگراه نواب تا بوستان گفتگو ساخته شده است گفت : در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز می توانیم سال آینده این بخش از خط 7 مترو تهران را نیز به بهره برداری برسانیم .
 
وی با اشاره به این که عملیات احداث خط 7 مترو تهران با دو دستگاه حفار اتوماتیک و خط 6 مترو با یک دستگاه TBM در حال انجام است گفت : اولویت اول مترو تهران در سال جاری تکمیل خط 3 و احداث نیمه شمالی این خط است اما پس از خط 3، بهره برداری از خطوط 6 و 7 مترو در دستور کار قرار دارد..
 
درویش خاطر نشان کرد : در حال حاضر 200 کارگاه مترو در تهران فعال است، که برای سرپا نگه داشتن این کارگاه ها نیازمند تامین به موقع اعتبارات هستیم./ف
برچسب ها: مترو ، تهران ، خطوط ، تامین ، اعتبار ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار