نعمت زاده با تاکيد بر اينکه تمام کشورهاي اسلامي بايد در D8 عضو شوند،گفت: ايران به عنوان يکي از اعضاي D8 به ساير کشورهاي اسلامي توصيه مي‌کند جهت تحققOIC در زمینه توسعه تجارت بین المللی عضو D8 شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای اسلامی در تهران با بيان اينکه ساماندهي نمايشگاه هايي از اين دست مي تواند موجبات توسعه صادرات کشورها را فراهم نمايد افزود: با توجه به اينکه برخي از کشورهاي اسلامي  صاحب ذخاير عظيمي از مواد معدني و مواد طبيعي هستند با توسعه تجارت بين المللي مي توانند بازار مصرف 1.6 میلیارد نفری را تشکیل دهند.

وي با شاره به اينکه ارزش کل دارایی های 68 صندوق توسعه ملی، صندوق رفاه ملی ، صندوق نسل فردا و بطور کلي صندوق های بین نسلی 4.7 تریلیون دلار است،تصريح کرد: OIC دارای ویژگی‌هایی است که می توانند آسیبهای بسیاری را در کشورهای عضو آن ریشه کن کند و هم اکنون 9 4درصد از رقم صندوق هاي بين نسلي به کشورهای عضو  OIC اختصاص دارد.

نعمت زاده  به وضعيت بحراني کشورهاي توسعه يافته اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه کشورهای توسعه یافته از اهدای کمک به کشورهای کمتر توسعه یافته خودداری می کنند، بنابراين بهتر است کشورهاي اسلامي با سرمایه گذاری در منابع، معادن و جاذبه‌های توریستی به توسعه اقتصادی و افزايش حجم تجارت کشورهاي اسلامي در حال توسعه کمک کنند.

***تحريم هاي اقتصادي میلیاردها دلار به داد و ستد کشورهای اسلامی ضرر وارد کرده است

وزير صنعت،معدن و تجارت با تاکيد بر مطلب فوق،اظهار داشت:وي با اشاره به ایجاد صندوق مشترکی برای تامین هزینه‌های پارلمانی که منابع آن  کشورهای عضو را بهره مند مي کند،گفت: تسهیل در مقررات استاندارد و گمرکی که سال‌ها است در نهادهای
 OIC تشکیل شده باید در برنامه‌ی کشورهای OIC مورد تاکید قرار گیرد.

 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار