ایران هفته آینده میزبان ١٧ کشور عضو و ناظر GECF می شود؛

انتخاب دبیرکل مجمع صادرکنندگان گاز مهم ترین دستور کار اجلاس تهران

پانزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور ١٣ کشور عضو و ٤ کشور ناظر به میزبانی ایران ١٢ آبان ماه (٣ نوامبر) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در پانزدهمین نشست وزارتی GECF، بررسی مسایل مالی و اداری مجمع، تعیین بودجه ٢٠١٤ ، تعیین برنامه کار دبیرخانه در سال ٢٠١٤ میلادی و ارائه گزارش هایی در مورد بازار گاز، در دستور کار این نشست قرار می گیرد. همچنین انتخاب دبیرکل مجمع به عنوان مهم ترین دستور کار نشست مطرح است.
 
بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ریاست مجمع صادرکنندگان گاز در سال ٢٠١٣ میلادی را بر عهده دارد، بر این اساس تعیین رئیس هیئت اجرایی مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز برای سال ٢٠١٤ میلادی به ترتیب حروف الفبا و نایب رئیس مجمع برعکس حروف الفبا، از دیگر دستورات کاری در نشست این دوره مجمع خواهد بود.
 
هفدهمین نشست کمیته اجرایی جی یی سی اف ١٧ مهر ماه گذشته در مقر این مجمع در دوحه قطر برگزار و در این نشست، پیش نویس دستور کار پانزدهمین نشست وزارتی تهران تهیه شد، همچنین پیش نویس مربوط به تصمیم ها و مسائل اداری مجمع کشورهای صادر کننده گاز مورد بررسی قرار گرفت.
 
در جریان نشست کمیته اجرایی، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، لیبی و روسیه نیز کاندیداهای خود را برای احراز پست دبیرکلی این سازمان معرفی کردند.
 
کمیته اجرایی در نشست یاد شده بنا بر مصوبه اجلاس وزارتی فوق العاده مسکو ( تیرماه ١٣٩٢) با کاندیداهای معرفی شده مصاحبه و مقرر شد پیشنهادهای خود را به نشست تهران ارائه  دهند.
 
جمهوری اسلامی ایران، دکتر سیدمحمدحسین عادلی را به عنوان کاندیدای پیشنهادی برای احراز پست دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) معرفی کرده است.
 
لئونید بوخانوفسکی، دبیر کل جی یی سی اف، پیشتر در گفت و گویی با شانا، ابراز امیدواری کرده بود که با اجماع وزیران کشورهای عضو جی یی سی اف، دبیر کل جدید این مجمع در نشست تهران انتخاب شود.
 
١٣ کشور الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا ، امارات متحده عربی و عمان از اعضای این مجمع جهانی به شمار می روند.
 
هلند، قزاقستان و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند که عراق نیز به تازگی به این جمع پیوسته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گاز ، صادرات ، مجمع ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار