بازگشت "شاخص"به قله ي 72 هزار واحدي

شاخص کل با 14 واحد رشد به کانال 72 هزار واحدي بازگشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران امروز 6 ابان ماه،بازار امروز ارامش نسبي را طي کرد و اکثر نمادها با کاهش قيمت و فزوني عرضه روبروشد.گروه پالايشگاه ها روز منفي را طي کردند .اما در ساير نمادها بانک تجارت با 17 میلیون و 500 هزار سهم پیش بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 6 ماهه را با تعدیل مثبت روانه بازار کرده است. "وتجارت" برای هر سهم در سال مالی 92 برای هر سهم مبلغ 464 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی (مبلغ 350 ریال) بیش از 32 درصد افزایش داشته است. که اين امر باعث تاثير گذاري 126 واحدي شاخص کل شد و روز مثبتي را پشت سر گذاشت.

از سوي ديگر نماد گروه خودروسازي بدليل وعده های وزیر صنایع و سایر مسئولان بر حمایت جدی از صنعت خودروسازی شاهد صف خريد بودند.

شاخص کل که امروزدر ابتداي معاملات  روند نزولي را طي کرد و به عدد 71 هزارواحدي بازگشت در اخرين لحظات پايان معاملات با افزايش صف خريد بانکي ها به عدد 72 هزارواحدي بازگشت.

شاخص صنعت نيز با افت 274 واحدي به عدد 61 هزارو 234 واحد،شاخص بازار اول با رشد 206 واحدي به عدد 54 هزارو 650 واحد و شاخص بازار دوم با افت يک هزارو 20 واحدي به عدد 133 هزارو 499 واحد رسيد.

پالايش نفت بندرعباس، پالايش نفت اصفهان و صنايع پتروشيمي خليج فارس  بيشترين افت و بانک تجارت،بانک ملت و بانک پاسارگاد بيشترين رشد را در بازار داشتند.

از نماد هاي پر بيننده مي توان به س.نفت و گاز و پتروشيمي تامين،پالايش نفت بندرعباس و پتروشيمي جم اشاره کرد و بانک صادرات و بانک تجارت و سرمايه گذاري اتيه دماوند از بهترين تقاضا و سرمايه گذاري صنعت نفت و کنتور سازي ايران  از بهترين عرضه بازار بودند.

شايان ذکر است:نمادهاي تاپيکو،وتجارت و خودرو بيشترين حجم بازار را به خود اختصاص دادند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، فرابورس ، کدال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار