قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر پایی نمایش عزاداری اقوام در یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه عطر سیب خبر داد.


حجة الاسلام و المسلمین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سابقه برگزاری این نمایشگاه در سنوات گذشته در تهران به عنوان پایتخت تشیع برگزاری نمایشگاه را به عنوان الگویی برای تمامی کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به استقبال 20 هزار نفری شهروندان و هیئات مذهبی از دهمین دوره برگزاری این نمایشگاه شهرداری تهران در جهت تامین اقلام فرهنگی و مصرفی مساجد و تکایا اقدام به برپایی یازدهمین دوره نمایشگاه عطر سیب نموده که پیش بینی می شود امسال حداقل به میزان 10 درصد به تعداد هیئات اضافه شود.

وی با تاکید بر نقش هیئات مذهبی و توسعه فرهنگ اخلاق و باورهای اسلامی و نیز ترویج فقه و آداب رسوم اسلامی نقش آنان را فراتر از یک مکان جهت عزاداری دانست و افزود: شاید بتوان اذعان کرد قوی ترین و معتقد ترین به حکایت اسلام در تشیع است.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: مجالس تشکیل شده بنام عبا عبدالله الحسین به خصوص در محرم و صفر بهترین پایگاه جهت ترویج معارف دینی در میان مردم است.

حجة الاسلام و المسلمین امرودی با اشاره به ارائه آثار فرهنگی، اجتماعی و مطالعاتی علاوه بر تامین اقلام مصرفی شهروندان در این نمایشگاه افزود: این آثار توسط گروههای ممیزی مشخص و به دور از بسیاری از خرافات تهیه شده است.

وی در خصوص اقلام عرضه شده در حوزه فرهنگی به پرچم ها، بیرق ها، ترک ها، مسائل تبلیغاتی و نظایر آن اشاره کرد و گفت: تهیه تمامی این محصولات مبتنی بر نظرات علماء و مراجع عظام بوده و امیدواریم که هیئات مذهبی همچون سنوات گذشته و بلکه عمیق تر از آن  برگزار و به یک پایگاه و کلاس بزرگ فرهنگی در سطح تهران تبدیل شود.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: نمایش رسوم و سبک های عزاداری استانها و شهرستانها علاوه بر عرضه اقلام مصرفی و فرهنگی مردم سبب ایجاد فضایی در جهت حضور شهروندان آشنایی و بهره مندی آنان از این آیین ها، تعزیه ها، مجالس و محافل شود.

حجة الاسلام و المسلمین امرودی با یاد آوری برپایی حسینیه ی حیدریون و حضور مداحین بنام شهر تهران و کشور به سخنرانی مبلغین و علماء جهت ارائه ارشادات در این ایام اشاره کرد و گفت: بر پایی غرفه ارشادات جهت راهنمایی هیئات مذهبی از دیگر موارد در نظر گرفته شده در این نمایشگاه است.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان پیش بینی افزایش ده درصدی مخاطبان و نیز افزایش مبلغ بن کارت هدیه از سوی شهرداری تهران به هیئات در این دوره اظهار داشت: این مبلغ به تناسب نوع هیئت اعم از مدرسه ای، محله ای و منطقه متفاوت است.

حجة الاسلام و المسلمین امرودی: با تاکید بر تنوع اقلام مصرفی و آثار فرهنگی ارائه شده و حضور تمامی استانها و نمایش عزاداری اقوام، از نظر محتوا به حضور علما به عنوان نقطه ممتاز کار جهت ارائه مشاوره به هیئات و شهروندان اشاره و خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار یک بسته فرهنگی در اختیار مساجد، تکایا و هیئات مذهبی قرار خواهد گرفت که در ارائه این محصولات سعی در گزینش بهترین ها بوده است.
گفتنی است این نمایشگاه از چهارم لغایت سیزدهم آبان ماه در محل بوستان ولایت از ساعت 9 صبح الی 8 بعد از ظهر بر پاست.
برچسب ها: نمایش ، مبلغ ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار