به دنبال تأخير بيمه خدمات درماني در پوشش بيمه اي داروهاي بيماران خاص رئيس بيمه خدمات درماني از پوشش بيمه اي اين داروها تا پايان هفته خبر داد.

ديناروند، رئيس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ اعلام کرد که سازمان های بیمه گر یک هفته ایست که قول پوشش  بیمه ای 34 قلم داروی دیگر بیماران خاص را داده اند که گویا  هنوز این اتفاق به طور کامل محقق نشده است به همین خاطر خبرنگار باشگاه خبرنگاران دوباره پیگیر این موضوع شد.

دکتر پیر صالحی، معاون نظارت بر غذا و داروی وزارت بهداشت در تماس تلفنی با یکی از داروخانه های تهران در این خصوص از مسئول داروخانه سوال کرد ، وی گفت: طرح از سوی تامین اجتماعی اجرایی شده است ولی هنوز خدمات درمانی سایت خود را راه اندازی کرده و ادعا می کند که از سوی وزارت بهداشت  نامه ای دریافت نکرده است.

 دکتر دیناروند در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت تمامی کارها را به درستی انجام داده است و ما علاوه بر اینکه از طریق اتوماسیون و نمابر نامه ها را ارسال کرده ایم ماموری هم به صورت حضوری برای ارسال نامه فرستادیم و از خدمات درمانی هم برای دریافت نامه امضا داریم، بنابراین ادعای خدمات درمانی در این خصوص نادرست است.

 در ادامه این مطلب دکتر بندپی رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی به تازگی به این سمت منصوب شده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  در این باره تصریح کرد: اولین اولویت کاری من حل  صد در صدی این مشکل است و این مسئله  تا آخر همین هفته حل میکنیم تا مردم در خصوص 34 قلم داروی بیماران خاص به لحاظ حق بیمه دغدغه ای نداشته باشند.

توافقات دارویی وزارت بهداشت با بانک مرکزی
در ادامه این پیگیری این موضوع دکتر پیر صالحی مدیر کل نظارت بر داروی  وزارت بهداشت از توافقات جدید با بانک مرکزی  خبر داد و گفت: جلسه ای با رئیس بانک مرکزی داشتیم و لیست داروها را به بانک مرکزی ارائه کردیم تا از طریق این مصوبه بتوانیم ارز را تامین کنیم و مسئولین بانک مرکزی  قول مساعد دادند تا در همین هفته روش جدید تخصیص ارز به دارو اعمال شود.

 وی در خصوص نحوه روند تخصیص ارز در روش جدید از سوی بانک مرکزی گفت: در روش های قبلی شرکت های داروسازی ما چه تولیدی و چه وارداتی مجبور بودند برای گشایش یا حواله 100 درصد پول دارو را پرداخت کنند و برای تضمین آنها 30 تا 35 درصد را هم اضافه پرداخت کنند و خوشبختانه از آنجایی که تامین نقدینگی برای شرکت های دارویی مشکل بود ، قرار شد در ابتدا 10 تا 20 درصد را از شرکت ها دریافت کنند و سپس در یک فرصت 3 ماهه مابقی پول را از  شرکت ها در زمان مبادله اسناد بگیرند.

 پیر صالحی با بیان این مطلب افزود: تخصیص ارز که تا قبل از این حدود یک ماه طول می کشید با  اعمال این روش بانک مرکزی قول داده است که ظرف 48 ساعت بعد از زمانی که اعلام می کنیم تخصیص ارز بدهد و در حال حاضر ارزی که در این هفته اختصاص داده اند 200میلیون دلار است که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند در تامین دارو مشکلی نخواهیم داشت./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.