عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس بر اجرای قانونی که افزایش 38 درصدی قیمت حامل‌های انرژی را به دنبال دارد، اتفاق نظر دارند.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: تک نرخی شدن سوخت، اثرات و بار تورمی فزاینده‌ای برای کشور در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به مطرح بودن تک نرخی کردن بنزین توسط دولت برای سال‌جاری، با بیان اینکه تک نرخی شدن سوخت در دستور کار کمیسیون انرژی قرار ندارد، تصریح کرد: احتمال دارد دولت از سال آینده تصمیم به افزایش نرخ سوخت و یا تک نرخی کردن بنزین داشته باشد، از این رو امکان دارد قیمت فعلی حامل‌های انرژی به ویژه بنزین، تا پایان سال‌جاری حفظ شود.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون بحثی در رابطه با تک نرخی شدن سوخت در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نشده است، خاطر نشان کرد: موضوع تک نرخی شدن بنزین در کمیسیون انرژی مجلس تا به حال مورد بحث و بررسی قرار نگرفته چرا که برخی اعضای این کمیسیون معتقدند افزایش نرخ سوخت بر تورم موجود در کشور دامن می‌زند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با توجه به افزایش فزاینده مصرف بنزین در کشور به نظر می‌رسد تک نرخی شدن سوخت می‌تواند راهکاری برای صرفه‌جویی مردم تلقی شود، لذا برخی از نمایندگان مجلس نیز بر اجرای قانون که همان افزایش 38 درصدی قیمت حامل‌های انرژی است، اتفاق نظر دارند.

ویبیان کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند کاهش مصرف بنزین را در پی داشته باشد افزایش نرخ بنزین700 تومانی به یک‌هزار تومان و افزایش نرخ بنزین 400 تومانی (یارانه‌ای) به 700 تومان است که به نظر می‌رسد این موضوع بار تورمی کمتری در کشور به وجود آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: احتمال دارد دولت از سال آینده تصمیم به افزایش نرخ سوخت و یا تک نرخی کردن بنزین داشته باشد از این رو امکان دارد قیمت فعلی حامل‌های انرژی به ویژه بنزین تا پایان سال‌جاری حفظ شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، قیمت ، حامل ، های ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.