رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: استفاده از فناوری‌های روز و تجربیات کشورهای مختلف در به کارگیری اطلاعات مکانی و نیز مدیریت بحران‌های طبیعی سبب کاهش آسیب بلایای طبیعی به جامعه بشری می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمود ایلخان در مراسم دومین اجلاس عمومی مدیریت جهانی اطلاعات مکان محور سازمان ملل با بیان این مطلب گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت مناسبی است که کشورهای عضو بتوانند تجربیات خودشان را در بکارگیری حل مشکلات مدیریت بحران‌های طبیعی با هم به اشتراک بگذارند.  

وی تصریح کرد: منطقه آسیا منطقه بسیار بلاخیز است که از جمله بلایای طبیعی (سیل، طوفان و سونامی) در این منطقه خسارات مالی و جانی زیادی به همراه دارد. بنابراین استفاده از اطلاعات مکانی نقش مهمی در مدیریت این بلایا ایفا می‌کند.  

ایلخان اظهار داشت: اعتقاد داریم در بهبود روش‌ها با استفاده از فناوری روز و تجربیات یکدیگر در بکارگیری اطلاعات مکانی در مدیریت بحران‌های طبیعی باعث مدیریت بهتر و کاهش آسیب به جامعه بشری باشد.  

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کشورهای عضو منطقه تجربیات خود را با هم به مشارکت بگذاریم و این نشست دستاوردهای خوبی را برای توسعه اطلاعات مکانی داشته باشد تا زمینه برای حل بحران‌های منطقه‌ای و ارتباط مکانی فراهم شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: فناوری ، بروز ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار