دفتر مجله بين المللي انتقال حرارت و جرم ( Journal of Heat and Mass Teransfer Research) همزمان با چهلمين سال تاسيس دانشگاه سمنان نگين خرد ورزي خطه كوير روز يكشنبه در اين دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ؛مدير مسوول اين مجله بين المللي  گفت: اين مجله از ششم خرداد امسال مجوز نشر خود را از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اخذ كرده و به صورت فصلنامه و به زبان انگليسي در دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه سمنان منتشر مي شود.

محمدصادق ولي پور به چشم انداز اين مجله بين المللي اشاره كرد و افزود: اين مجله سعي دارد كه يكي از نشريات معتبر در زمينه انتقال حرارت و جرم در ايران، دنياي اسلام و جهان باشد كه در پايگاههاي معتبر اسنادي نظير ISI، ISC نمايه خواهد شد.
وي با بيان اينكه سردبيري اين مجله بر عهده سيف ا... سعدالدين از دانشياران دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه سمنان است، افزود: اساتيد برجسته اي از رشته هاي مهندسي مكانيك، مواد و متالورژي و مهندسي شيمي از دانشگاههاي سمنان، كلاركسون آمريكا، كمبريج، صنعتي شريف، صنعتي شاهرود، سيستان و بلوچستان و فردوسي مشهد اعضاي هيات تحريريه اين مجله بين المللي را تشكيل مي دهند.
وي با بيان اينكه تاكنون مقالات متعددي از اقصي نقاط ايران براي چاپ در اين مجله ارسال شده و به زودي شماره نخست آن چاپ مي شود افزود: مجله بين المللي انگليسي زبان Journal of Heat and Mass Teransfer Research با هدف ايجاد فضاي تبادل اطلاعات و نتايج تحقيقات بين مهندسان مكانيك، شيمي، هوا فضا و مهندسي هسته اي و براي گسترش و ارتقاي جايگاه مباحث انتقال حرارت و جرم و نيز ايجاد ارتباط بين صنعت و دانشگاه و طرح مسائل و مشكلات صنعت منتشر مي شود.
ولي پور گفت: انتشار مقالات علمي با كاربردهاي صنعتي در سطح كشور و شناساندن فعاليتهاي علمي پژوهشگران ايراني در مجامع بين المللي از ديگر اهداف اين مجله علمي است.
اين مجله آمادگي انتشار مقالات دانشمندان، محققين و اساتيد از صنعت و دانشگاه را دارد كه ارسال مقالات به صورت برخط و از طريق وب سايت http://jhmtr.journals.semnan.ac.ir امكانپذير است.
اركان اين مجله سعي مي كنند روند ارسال، داوري و پذيرش مقالات را در كوتاه ترين زمان ممكن به انجام برساند.
دانشگاه سمنان هم اكنون داراي سه مجله بين المللي است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.