فرماندار شهرستان قروه با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ کشور یک روز به یادماندنی است گفت: 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران سنندج، شیخی زاده گفت :تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه و اعتراض به قانون کاپیتولاسیون در روز 13 آبان ماه 1343 یکی از دلایل نامگذاری این روز به عنوان روز ملی استکبار جهانی است.
به گفته وی در 13 آبان ماه 1357 دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشیدند.
وی گفت  : در روز 13 آبان ماه 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند به این ترتیب مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری کردند.
فرماندار قروه با اشاره به اینکه 13 آبان به تعبیر امام راحل (ره) انقلاب دوم نام گرفت، افزود: در این روز با فریاد و اقدام ضد استعماری دانشجویان، دست جاسوسان از این کشور قطع شد.
وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم از ضروریات گرامیداشت 13 آبان است افزود: همه دستگاه ها باید در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این روز تلاش کنند.
مسیر راهپیمایی روز 13 آبان ماه سال جاری در شهر قروه از مقابل سپاه تا میدان اتحاد اعلام شد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.