سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد، مسئولان سوری گزارش خود را در خصوص امحای زرادخانه شیمیایی خود بر اساس زمان توافق شده ارائه دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری روسیا الیوم، سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: کشور سوریه در 24 اکتبر 2013 گزارش رسمی خود را در خصوص امحای سلاح‌های شیمیایی ارائه داد که این گزارش شامل طرحی کلی در خصوص امحای این سلاح‌ها بود که به شورای اجرایی این سازمان ارائه شد.

سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی با بیان اینکه این گزارش شرایطی را برای امحای سیستماتیک و کامل این تسلیحات فراهم می‌کند، اعلام کرد: دمشق گزارشی در خصوص فعالیت تاسیسات خود که شامل معاهده منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی نمی‌شد و از سوی بازرسان سازمان ملل مورد بازرسی قرار گرفته بود، به این سازمان ارائه داد.

پیشتر رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی اظهار امیدواری کرد که مسئولان سوری از اول نوامبر آتی دیگر قادر به تولید سلاح‌های شیمیایی نباشند.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما اطمینان داریم که ما تا یکم نوامبر در اجرای این اقدام موفق خواهیم شد، چرا که تجهیزات تمام سایت‌های شیمیایی در سوریه به جز یک سایت در حال انهدام است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار