کرمان/

در مدیریت ادارات و بنگاه ها کمتر از آمار استفاده می شود

رییس پژوهشکده آمار ایران گفت: در مدیریت ادارات و بنگاه های ما کمتر از آمار استفاده می شود که امیدواریم این بخش با فعالیت کمیته کاربرد آمار پررنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان"علیرضا زاهدیان" در همایش سال جهانی آمار و روز آمار و برنامه ریزی در دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام کرد: در راستای گرامیداشت سال جهانی آمار، تشکیل هشت کمیته کاری، شورای برنامه ریزی سال جهانی آمار و ستاد ملی بزرگداشت این سال در کشور انجام شد.

وی افزود: باید رشته آمار معرفی شود که در آموزش عالی، کاربردی کردن رشته آمار دنبال می شود.
زاهدیان تاکید کرد: باید در زمینه بومی سازی آمار کار شود و تفکر آماری، سواد آماری و ارتقای فرهنگ آماری در این راستا مورد توجه قرار گیرد.
رییس پژوهشکده آمار ایران فرهنگ آماری را مجموعه آگاهی ها، باورها و رفتار در رابطه با آمار دانست وخاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم سطح سواد آماری را در جامعه افزایش دهیم.
زاهدیان تصریح کرد: سرشماری، نمونه گیری و آمارهای ثبتی از روش های تولید آمار بوده که اخیرا" بحث داده های حجیم نیز مطرح شده است.
وی گفت: در آمارهای ثبتی استفاده از کدهای یکتا، استاندارد کردن آدرس ها، پیوند پایگاه های اطلاعاتی، داده های توصیفی ، مکانی و راه اندازی شبکه ملی که پایگاه ها را به هم وصل کند، لازم است./س

برچسب ها: ادارات ، آمار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.