رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، اعضای چهارمین شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان نطنز انتخاب شدند.

ابوالفضل مجیدی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران نطنز اظهار داشت: انتخابات چهارمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان در 2 شهر نطنز و بادرود برگزار و اعضای اصلی مشخص شدند.

وی افزود: پس از برگزاری و شمارش آرا آقایان مرادی، رجبی، کشمیری، فقیهی و عراقی به عنوان اعضای اصلی شورای هیئت‌های مذهبی نطنز و همچنین آقایان نائینی، ذاکری، صدیقی، صولتیان و دهشیری به عنوان اعضای اصلی شورای هیئت‌های مذهبی بخش بادرود انتخاب شدند.

به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز، 110 هیئت مذهبی مردمی در سطح شهرستان نطنز فعالیت می‌کنند و این شهرستان از دیرباز یکی از شهرستان‌های ولایی و مذهبی در کشور به شمار می‌رفته که مردمش ارادت خاص و ویژه‌ای به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) دارند.

مجیدی‌تبار به اهمیت شورای هیئت‌های مذهبی در شکل‌گیری و انسجام هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، استفاده از توان بالقوه و بالفعل و تجارب تمامی نیروهای هیئت‌ها در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دینی از مهم‌ترین اهداف تاسیس شورای هیئت‌های مذهبی است.

رئیس ستاد چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی نطنز عنوان کرد: آسیب‌شناسی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی جهت زدودن آسیب‌ها توسط نیروهای مردمی هیئت‌های مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها و جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تاسیس و ساماندهی هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین اهداف این شوراها است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت‌های شورای هیئت‌های مذهبی استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هیئت‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای نیل به اهداف، هماهنگی و همکاری با سازمان در فرآیند صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی است.

مجیدی‌تبار نظارت مستمر بر فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، بازرسی‌های مستمر از هیئت‌های مذهبی در طول سال به‌ویژه ایام محرم و صفر، رسیدگی به اختلافات پیش‌آمده میان هیئت‌های مذهبی، رصد اولویت‌های فرهنگی، آسیب‌ها و مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی با عنایت ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را از دیگر ماموریت‌های شورای هیئت‌های مذهبی عنوان کرد./ج1

برچسب ها: هیات ، نظارت ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.