رسانه‌های اسپانیا گزارش دادند که اخیرا و تنها در یک ماه، سازمان امنیت ملی آمریکا حدود 60 میلیون تماس تلفنی در اسپانیا را زیر نظر داشته است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه بی بی سی، این خبر پس از آن منتشر شد که در روزهای گذشته خبر شنود و ضبط مکالمات دیپلمات‌ها، تجار و مظنونان عملیات تروریستی در آلمان و فرانسه برای آمریکا چالش جدی ایجاد کرده است.

بیشترین جنجال هم بر سر شنود تلفن‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به پا شده که بنا به گزارش رسانه‌ها از یازده سال پیش در جریان بوده است.

در همین حال رسانه های اسپانیایی اعلام کردند که سازمان امنیت ملی آمریکا در کشور آنها هم دست به شنود می زند.

این رسانه ها، از شنود حدود 60 میلیون تماس تلفنی در دسامبر گذشته در اسپانیا خبر دادند.

این رسانه‌ها گزارش‌های خود را براساس مدارکی نوشته‌اند که ادوارد اسنودن، کارمند سابق در یکی از شرکت های وابسته به سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است.

رسانه های اسپانیایی گزارش داده اند که مدارک جدید نشان می دهد که آمریکایی ها طول زمان هر تماس تلفنی و شماره تماس گیرنده و کسی که با او تماس گرفته شده را ثبت کرده اند.

آن طور که روزنامه‌ها نوشته‌اند، محتوای این تماس‌ها در گزارش‌هایی که در اختیار آنها قرار گرفته، وجود ندارد.

همچنین خبر آمده که سفیر آمریکا در مادرید، به وزارت خارجه اسپانیا احضار شده تا با او درباره این اتهام ها صحبت شود.

 در گزارش‌های روزنامه‌های اسپانیا همچنین تاکید شده است که شنود شامل حال تماس‌های تلفنی سیاستمداران اسپانیایی هم شده است.

انتشار اخبار مربوط به شنود یا ضبط مکالمات تلفنی شهروندان کشورهای اروپای غربی، خشم مردم و دولت‌های اروپایی را برانگیخته است. قرار است یک هیئت پارلمانی از اتحادیه اروپا با روسای بخش‌های امنیتی آمریکا و نمایندگان کنگره این کشور دیدار کنند تا درباره اتهام های وارد شده صحبت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار