بهادر مولایی ملی پوش جوان کشورمان در دسته فوق سنگین در حرکت یکضرب مدال نقره، در دوضرب طلا و در مجموع نقره گرفت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، بهادر مولایی وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان در مسابقات جهانی لهستان ،در این رقابت ها در حرکت اول خود وزنه 195 کیلویی را انتخاب کرده و توانست به راحتی این وزنه را مهار کند.


مولایی در حرکت دوم خود در مقابله با وزنه 200 کیلویی باز هم عملکرد درخشانی داشت تا به این ترتیب با توجه به وضعیت جدول، مدال یکضرب خود را قطعی کند. وزنه بردار تیم ملی کشورمان در حرکت سوم خود و در مهار وزنه 203 کیلویی نیز موفق بود ومدال نقره‌اش را قطعی کرد.

در این دسته روسلان آلبگوف، نفر سوم المپیک 2012 لندن در پایان رقابت‌های یکضرب با ثبت رکورد 209 کیلوگرم به مدال طلا رسید، مولایی دوم شد و دیگر وزنه‌بردار روس به برنز رسید.

وی در حرکت دو ضرب در اولین حرکت 241 کیلوگرم را بالای سر برد، مولایی در حرکت دوم وزنه 255 کیلوگرمی را مهار کرد تا فاصله خود را با حریفان افزایش دهد.


مولایی در حرکت آخر خود نتوانست وزنه 261 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در حرکت دوضرب به مدال طلا دست یافت.

در حرکات دوضرب مولایی به خاطر وزن بدن کمتر نسبت به آلبگوف قهرمان جهان شد و وزنه‌برداران روس و اوکراین دوم و سوم شدند.


مولایی در مجموع با 458 کیلوگرم به مدال نقره جهان رسید.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان با یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

بهادر مولایی سومین وزنه بردار برتر جهان لقب گرفت/ هوی لیائو بهترین شد

مولایی هرچند در آخرین لحظه از رسیدن به مدال طلای مجموع دسته فوق سنگین بازماند، اما با 466.76 امتیاز بالاتر روسلان آلبگوف روس در رده سوم برترین وزنه برداران رقابتهای جهانی 2013 ایستاد و البگوف با 466.55 امتیاز چهارم شد.

در این رده بندی هوی لیائو از چین که رکورد جهانی دسته 69 کیلوگرم را شکست با 483.76 امتیاز لقب بهترین وزنه بردار جهان را از آن خود کرد و دیگر نماینده چینی ها ژیائوجون لیو که در دسته 77 کیلوگرم رکوردشکنی کرده بود با 480.66 امتیاز دوم شد.

در رده بندی بهترین وزنه برداران رقابتهای جهانی لهستان علاوه بر بهادر مولایی که سوم شد، رسول تقیان در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفت و جابر بهروزی بیست و هشتم شد تا ایران در میان 40 وزنه بردار برتر رقابتها سه نماینده داشته باشد.


دفاع از عنوان سال 2011 با تیمی جوان/ تیم ملی وزنه برداری برای دومین بار در طول تاریخ روی سکوی سوم دنیا

 بهترین عنوان تیمی وزنه برداری ایران تا قبل از این، کسب عنوان سومی رقابتهای جهانی 2011 بود اما پولادمردان جوان کشورمان، بار دیگر از این عنوان دفاع کردند تا ثابت کنند، وزنه برداری ایران در غیاب پنج ملی پوش المپیکی خود از چه پتانسیل بالایی برخوردار است. در پایان رقابتهای جهانی لهستان روسیه با 580 امتیاز قهرمان جهان شد و چین با 505 امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. تیم ملی وزنه برداری ایران نیز با 442 امتیاز عنوان سومی رقابتها را از آن خود کرد.

برای تیم ملی کشورمان در لهستان مجید عسکری در دسته 62 کیلوگرم 53 امتیاز، جابر بهروزی و سجاد بهروزی در دسته 69 کیلوگرم 110 امتیاز، روسول تقیان در دسته 77 کیلوگرم 65 امتیاز، علیرضا دهقان در دسته 94 کیلوگرم 16 امتیاز، محمدرضا براری و کیا قدمی در دسته 105 کیلوگرم 116 امتیاز و بهادر مولایی در فوق سنگین 78 امتیاز تیمی به دست آوردند. 

رده بندی نهایی هشت تیم برتر هشتادمین دوره رقابتهای جهانی وزنه برداری در زیر آمده است:

1- روسیه با 580 امتیاز

2- چین با 505 امتیاز

3- ایران با 442 امتیاز

4- لهستان با 363 امتیاز

5- قزاقستان با 339 امتیاز

6- کلمبیا با 331 امتیاز

7- اکوادور با 331 امتیاز

8- بلاروس با 330 امتیاز

پایان متن/آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار