ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو بعد از ظهر روز یکشنبه کنترل شهر روتشورو را از دست شورشیان گروه بیست و سوم مارس خارج کرد و به این ترتیب دومین پایگاه مهم این گروه مسلح را در منطقه تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "ژولیان پالوکو"، فرماندار استان ناامن کیووی شمالی واقع در شرق کنگو اعلام کرد در حالی که نیروهای ارتش کنگو از سه روز پیش با عناصر مسلح گروه شورشی ام بیست و سه درگیر بودند، سرانجام بعد از ظهر روز یکشنبه موفق شدند کنترل شهر روتشورو را از دست شورشیان ام بیست و سه خارج کنند.

هنوز هم درگیریهایی در برخی نقاط وجود دارد اما بخش عمده نیروهای شورشی راه فرار را در پیش گرفته و منطقه را ترک کرده اند.

سرهنگ دوم اولیویه هامولی، سخنگوی ارتش کنگو در استان کیووی شمالی نیز این خبر را تایید کرد.

یکی از ساکنان شهر روتشورو نیز در گفتگویی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:« مناطق مرکزی روتشورو که پایگاه اصلی شورشیان در این شهر بود، آزاد شده و کنترل آن را ارتش به دست گرفته است. این اتفاق همه مردم کنگو را بسیار خوشحال کرده است به طوری که مردم به طرف نیروهای نظامی گل پرتاب می کنند و از آنها قدردانی می کنند.»
وی افزود اکنون صدای درگیری های مسلحانه از طرف منطقه روبار در شش کیلومتری روتشورو به گوش می رسد.

 صبح امروز نیروهای مداخله سازمان ملل متحد و ارتش کنگو در منطقه کیوانجا که شورشیان ام بیست و سه در آنجا اقدام به غارت و تخریب ساختمان ها کرده بودند، مستقر شدند. نیروی بین المللی تثبیت اوضاع در کنگو یک پایگاه مهم در این منطقه دارد.

جمعه گذشته درگیریهای شدیدی میان نیروهای ارتش کنگو و شورشیان بیست و سوم مارس در منطقه کیبومبا آغاز شد و تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار