میرگلوی‌ بیات در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

نمی‌توان به کلی‌گویی‌های برنامه وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: موارد ذکر شده و راهکارهای ارائه شده کلی بودند و چه ضمانت اجرایی وجود دارد برای اینکه این برنامه‌ها عملیاتی شود و براساس کلی‌گویی‌ها نمی‌توان رای اعتماد داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، شهلا میر‌گلوی‌‌بیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: از رئیس‌جمهور گله‌مندم چرا که وی اعتقاد به شایسته‌سالاری و اعتدال داشتند اما در عملکرد تعدادی از وزرای دولت یازدهم طی سه ماه اخیر در عزل و نصب‌ها خلاف این مهم را نشان داده‌اند.  
 
وی افزود: عزل و نصب حق وزیر است اما بیشتر آنها سمت و سوی سیاسی داشته و کاملا براساس روابط فامیلی و دوستی‌های قدیمی صورت می‌گیرد و به تنها چیزی که توجه نمی‌شود شایسته‌سالاری و انتخاب افراد اصلح براساس تعهد است. آیا می‌توان مشکلات مردم را در زمینه اقتصادی و اجتماعی حل کرد، آیا این برخلاف شعار اعتدال نیست؟
 
میر‌گلوی بیات ادامه داد: اکثر مراجعه‌کنندگان به دفاتر نمایندگان درخواست حل مشکلات اقتصادی و اشتغال را دارند در صورتی که این وظیفه نماینده مجلس نیست که برای افراد شغل پیدا کند یا مسائل مالی آنها را حل کند چرا که وظیفه نماینده قانون‌گذاری صحیح و نظارت بر اجرای صحیح قانون است.   
 
نماینده مردم ساوه تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند فقط مشکلات را برای دولت از تریبون مجلس ارائه کنند، قسمت عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت‌ها است من درخواست می‌‌کنم با انتخاب مدیران لایق و با کفایت و توانمند متعهد و متخصص به دور از حاشیه‌های سیاسی در جهت حل مشکلات مردم و شعارهای انتخابی حرکت شود.  
 
عضو کمیسیون بهداشت ادامه داد: بهتر است از خود بپرسید در اجرای سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های ورزشی جوانان که مدت طولانی از آن می‌گذرد چقدر موفق بوده‌اید.  
 
وی گفت: میزان موفقیت دولت‌های گذشته در دوره‌های مختلف به چه میزان بوده است؟ در اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله و در  امر ورزش و جوانان چقدر موفق بوده‌ایم؟ در حالی که مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه انسانی آن است. جوانان اصلی‌ترین نیروهای اجتماعی به حساب می‌آیند در حمایت از جوانان در زمینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و رفع مشکلات و نیازمندی‌های آنها به چه میزان موفق بودیم که مرتبا از آنها می‌خواهیم ازدواج کنند و جوانی که شغل ندارد چگونه می‌تواند ازدواج کند.  
 
میرگلوی‌بیات تاکید کرد: در مورد جوانان بیشتر شعار داده‌ایم تا عمل کنیم، قوانینی نوشته شده که اجرایی نشده است، ورزش یکی از پایه‌های اصلی سلامت مردم است که عدم حمایت مالی از آن موجب به خطر افتادن سلامت جامعه می‌شود.  
 
عضو کمیسیون بهداشت در پایان خاطرنشان کرد:‌ آقای صالحی امیری! بنده تمام برنامه‌های شما را به طور کامل و دقیق مطالعه کردم، در موارد ذکر شده به نظر من به صورت کلی صحبت شده و راهکارهای ارائه شده کلی بودند، چه ضمانت اجرایی وجود دارد برای اینکه این برنامه‌ها عملیاتی شود در حالی که نمی‌توانیم براساس کلی‌گویی‌ها استناد کنیم و رای اعتماد دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیات ، نماینده ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار