چند ماهی هست که اوضاع لبنان نیز چندان فرقي با اوضاع سوريه ندارد و این کشور در سایه رشد و نمو گروه های سلفی جهادی اوضاع ناآرامی را می گذراند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از سيريا نيوز، در این اوضاع و احوال برخی از تروریست ها از سوریه به طور مخفیانه به لبنان آمدند و سازمان هایی از این دست فعالیت خود را در لبنان شروع کردند اما دلیل بازگشت این تروریست ها چه می تواند باشد؟ آیا طرحی برای منفجر کردن اوضاع وجود دارد؟

خبر ها در این رابطه دقیق و به دور از شایعه پراکنی است به طوری که تروریست ها از جبل محسن و باب التوانة در دو روز اخیر وارد لبنان شدند. برخی از این افراد نیز در منطقه البقاع حضور دارند و عده ای نیز به طور پنهانی و بخشی هم آشکارا وارد مرزهای لبنان شدند. نفوذ این گروها زمانی قوت گرفت که خبرهایی از درگیری نبرد سلسله کوهای القلمون قوت گرفته بود.از سوی دیگر منابع مرتبط از ورود گروههای دیگری به نام الغریبة به منطقه درگیری جبل محسن و باب التبانة خبر می دهند.


***‌ دلایل بازگشت تروریست ها چیست؟
برخی معتقدند که تروریست ها بعد از شکست گسترده در لبنان و ناتوانی در ادامه نبرد به لبنان آمدند این در حالی است که عده دیگر نظری کاملا مخالف دارند و معتقدند که بازگشت تروریست ها حاکی از طرح مفصلی برای هدف قرار دادن لبنان است. دستگاه های امنیتی پس  از بازداشت عده ای از این افراد مقادیر قابل توجهی از مواد منفجره و سلاح را کشف کردند و این  نشان می دهد که این افراد از نبرد با سوریه فرار نکردند بلکه برای گسترش تروريسم به داخل لبنان آمدند تا اوضاع داخلی آن را متشنج کنند.

تعدادی از سازمان های وابسته به گرو های جهادی هم تلاش می کنند در مناطق مرزی لبنان پایگاه هایی تشکیل داده تا در وقت مناسب به کمک تروریست ها بیایند. به این ترتیب هدف از چنین اقدامی تنها ایجاد یک محیط برای حمله علیه لبنان نیست بلکه از می تواند حامی ترویست ها در سوریه نیز باشد. در همین رابطه 40 روز قبل  جلسه ای در لبنان توسط یکی از سازمان های اصولی برگزار شد که یک عربستانی و یکی لیبیایی به سرکردگی از تروریست ها در آن حضور داشتند.
بنابراین باید گفت اوضاع خطرناکی در ورای این اقدامات نهفته است و بازگشت جهادی های به ویژه بعد از سناریوهایی که در رابطه با آن مطرح شده است،بی دلیل و هدف نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار