تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: دوره نوجوانی دوره انعطاف روحی و پذیرش فوق‌العاده انسان‌ها است و هر مسیری را که انسان در دوره نوجوانی و جوانی انتخاب کند طبعاً تا پایان زندگی در آن پایدار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر امروز در جمع نوجوانان کانون مفتاح مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: شما در این دنیای آشفته به یکی از بهترین مکان‌های دنیا که پایگاه توحید، معنویت و پیوند با امام زمان علیه‌السلام است وصل شده‌اید و باید قدردان این حال خود باشید.

وی در ادامه به جلسات درس امام خمینی(ره) در نجف اشرف اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان هر سال به مناسبت تعطیلی دروس قبل از ماه رمضان و یا ماه محرم صحبت اخلاقی می‌کردند که مجموعه آن مباحث به کتاب جهاد اکبر تبدیل شد، از جمله نکاتی که ایشان در جلسات اخلاق به طلاب می‌فرمودند این بود که هر قدمی که برای تحصیل علم برمی‌دارید دو قدم برای تهذیب نفس بردارید.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: نکته دیگری که ایشان مکرر به آن تاکید می‌کردند این بود که تا جوان هستید برای رشد و تعالی خودتان تلاش کنید، دوره جوانی دوره انعطاف روحی و پذیرش فوق‌العاده انسان‌ها است، هر مسیری را که انسان در دوره نوجوانی و جوانی انتخاب کند طبعاً تا پایان زندگی در آن پایدار است.

رحیمیان با اشاره به اینکه دوران اوج تربیت‌پذیری انسان جوانی و نوجوانی است تاکید کرد: کسی که در دوره جوانی و نوجوانی با خدای متعال انس و الفت پیدا کند و لذت خواندن نماز شب، دعای کمیل و زیارت جامعه را درک کند، این لذت برای او پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمار بالایی از شهدای جنگ تحمیلی را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند بیان داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در بنیاد شهید، 72 درصد شهدای دوران دفاع مقدس سنشان بین 14 تا 24 سال است و 28 درصد شهدای ما زیر 14 سال یا بالای 24 سال سن داشتند و این نشان می‌دهد دوران نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای عروج حتی در عرصه جهاد و شهادت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: از شباهت‌های جبهه ما با کربلا این بود که در کربلا از طفل شش ماهه تا پیرمرد 90 ساله شهید شدند و در جبهه‌های دفاع مقدس ما نیز از پایین‌ترین سنین تا بالاترین سنین به فیض شهادت نائل شدند.

رحیمیان با اشاره به اینکه محمدحسین فهمیده، شهید نوجوانی است که در جبهه‌های ما به عنوان چهره‌ای برجسته مطرح است خاطر نشان کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی هزاران نوجوان زیر 14 سال شهید شدند که بخشی در بمباران‌ها و بخشی در جبهه‌ها به فیض شهادت رسیدند.

وی با اشاره به فرموده امام راحل که رهبر من آن طفل 13 ساله است، تصریح کرد: این سخن اشارتی از ناحیه امام بود که به مسئولان نظام و مسئولان فرهنگی و الگو سازان جامعه ما گوشزد کند تا الگوهای جوانان و نوجوانان ما را از قهرمانانی مانند حسین فهمیده انتخاب کرده و به جامعه معرفی کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: متاسفانه امروز الگوهایی که در بین جامعه مطرح هستند غالباً ستاره‌های سینما و فوتبال و احیاناً ستاره‌های ورزشی و سینمای دنیای استکبارند و ما باید تلاش کنیم تا الگوهای جامعه ما الگوهای غربی که مظهر فساد و تباهی هستند نباشند.

رحیمیان تاکید کرد: ما در همه عرصه‌ها و همه سنین بهترین، زیباترین و کامل‌ترین الگوها را در اختیار داریم و در هیچ زمینه‌ای نیازمند الگوهای دیگران نیستیم./س

برچسب ها: قم ، دوران ، نوجوان ، اوج ، تربیت ، پذیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.