نماینده مردم ایلام گفت: صالحی امیری با توجه به 19 سال سابقه اجرایی، 8 سال سابقه پژوهشی به عنوان مدیرگروهی آموزشگاه‌ها، انتشار تالیفات و مقالات مختلف و همچنین رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی‌ لیاقت تصدی پست وزارت ورزش و جوانان را دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیمحمد احمدی نماینده مردم ایلام، دهلران و آبدانان در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در جلسه علنی  نوبت عصر مجلس اظهار داشت: سرمایه‌های اجتماعی به عنوان محوری‌ترین سرمایه در دنیا به عنوان راهبردی نوین در دستور کار قرار دارد و قشر جوان به عنوان یک راهبرد اساسی اهداف ملی را دنبال می‌کنند.  
 
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور گفت: بهره‌گیری عقلایی از این سرمایه نیازمند برنامه‌ریزی و اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی است چرا که برخلاف سایر وزارتخانه‌ها که راهبردهای‌شان تک‌بعدی دنبال می‌شود وزارت ورزش و جوانان بر پایه نشاط، غرور و سرمایه ملی به صورت توأمان باید دنبال شود.  
 
نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: اگر بتوانیم از فرصت‌ها بدون از دست دادن زمان با درایت و تیزهوشی در جهت پیشرفت استفاده کنیم می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و اکنون در حدود سه ماه است که وزارت ورزش و جوانان بدون وزیر اداره می‌شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان داشت: در این مدت آقای صالحی امیری سرپرست این وزارتخانه توانست با چیدمان مناسب تحولات ساختاری را با دقت و به سرعت دنبال کند.  
 
احمدی با بیان اینکه نشاط و بالندگی اقتصادی در گرو حضور قدرتمندانه ایران در عرصه بین‌المللی است تصریح کرد: در این مدت شاهد موفقیت‌های زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی از سوی ورزشکاران بودیم که با خود نشاط را به جامعه انتقال دادند.  
 
وی با اشاره به اهمیت قشر جوان در کشور گفت: جوانان به عنوان سرمایه‌های کشور و به عنوان نسلی که برای اداره کشور در آینده امید دارند و باید در برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای صالحی‌امیری بدون پیش‌داوری آنها را مطالعه کنیم و برنامه‌های وی را نسبت به رویکردهای گذشته بسنجیم.  
 
نماینده مردم ایلام در ادامه به بخشی از راهبردهای صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد: زمینه‌سازی اجرای منشور تربیتی جوانان، تعمیم ورزش از طریق توسعه همگانی، اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها، احیا بازسازی اخلاقی و فرهنگی در عرصه جوانان، مدیریت‌ ستادی عرصه‌های مختلف متناسب با نیازهای جامعه و رفع تبعیض و ایجاد عدالت در منابع از جمله موارد اساسی است که در این برنامه‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به اهمیت و تاثیرگذاری زنان فعال و ورزشکار در جامعه اشاره و تصریح کرد: حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های ورزشی اقتدار ملی را نشان می‌دهد اما متاسفانه نتوانسته‌ایم از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم و توجه به جوانان و بانوان به عنوان رویکردهای اصلی برنامه‌های آقای صالحی امیری مطرح است که نباید آنرا نادیده انگاشت.  
 
احمدی در پایان با اشاره به سوابق اجرایی و علمی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:‌ تاکنون هیچ دکتری علوم ورزشی را در راس این وزارت نداشتیم که در این میان می‌توان به 19 سال سابقه اجرایی، 8 سال سابقه پژوهشی به عنوان مدیرگروهی آموزشگاه‌ها، انتشار تالیفات و مقالات مختلف و همچنین رئیس کمیته اجتماعی شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: احمدی ، نماینده ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار