براساس مطالعات انجام شده، در سالهای اخیر ارتباط بین آلودگی هوا و سرطان ها افزایش یافته به طوریکه در حال حاضر حدود 5 تا 10 درصد موارد سرطان نای، ریه و برونش ناشی از آلودگی هوا است.

مهران صبوری متخصص بیماری های تنفسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مواردی که سلامت انسان را به طور جدی تهدید می کند، آلودگی هوا است که به ویژه در شهرهای بزرگ شدت بیشتر دارد.

وی افزود: آلودگی هوا ناشی از احتراق مواد سوختی،حتی در غلظت های پایین نیز برای سلامتی انسان مضر و خطرناک است که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود.

صبوری با اشاره به ارتباط بین آلودگی هوا و انواع و اقسام بیماری های و نارسایی های مزمن و عفونی، تاکید کرد: براساس مطالعات انجام شده در سال های اخیر ارتباط بین آلودگی هوا و سرطان ها افزایش یافته به طوریکه در حال حاضر حدود 5 تا 10 درصد موارد سرطان نای، ریه و برونش ناشی از آلودگی هوا است.

وی یاد آور شد: موارد قابل ملاحظه ای از بیماری های قلبی، عروقی، ریوی، تنفسی، عصبی و روانی و مرگ میر ناشی از آنها نیز مربوط به آلودگی هوا است.

صبوری گفت: به طور قطع آلودگی ناشی از خودروها و وسایل نقلیه، مهمترین عامل آلودگی هوا و به تبع آن افزایش شیوع بیماری های مرتبط می باشد./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: ریه ، نای ، سرطان ، هوا ، آلودگی ، برونش ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.