با راه اندازی سد نرگسی، 10 میلیون متر مکعب حقابه به دریاچه پریشان اختصاص می یابد و دو خط آب از این سد به سمت دریاچه انتقال خواهد یافت.

‌ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، فرماندار شهرستان کازرون گفت: برای احیای دریاچه پریشان اقدامات کمربند حفاظتی دورتا دور دریاچه ایجاد شد.

الیاس‌محمدی افزود: در این طرح اطراف دریاچه پریشان که از مهمترین دریاچه های استان به شمار می رود با خاکریز کمربند حفاظتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به دستور کار بودن احیای دریاچه گفت: علاوه بر این کانال آب های فصلی با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان ساخته شد و کارهای آن رو به پایان است.

فرماندار کازرون با اشاره به چاه های غیرمجاز اطراف پریشان افزود: در این زمینه نیز حکم قضایی پلمب 90 حلقه چاه در اطراف این دریاچه نیز اخذ شد.

محمدی افزود: اختصاص 10 میلیون متر مکعب حقابه از سد نرگسی و انتقال دو خط آب از این سد به سمت دریاچه نیز در حال پیگیری است.

دریاچه پریشان در دل رشته‌کوه‌های زاگرس در استان فارس با مساحت تقریبی 4 هزار و 200 هکتار در حوضه آبخیزی به مساحت 29 هزار هکتار واقع شده است.

این دریاچه در منطقه حفاظت‌شده دشت ارژن - پریشان قرار دارد و به ‌عنوان تالاب بین‌المللی سایت رامسر و ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو نیز به ثبت رسید./س

برچسب ها: حقابه ، سد ، نرگسی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.