معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای بهبود فضای کسب و کار در کشور وزارت صنعت از فعالت های تولید خرد و کلان حمایت می کند. در عین حال برخی حمایت ها در حال پیگیری است و در این زمینه گشایش ال سی 30 درصدی در برخی از بانکها اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار اقصادي باشگاه خبرنگاران؛ شاپور محمدي معاون وزیر اقتصاد در خصوص اقداماتي که برای بهبود فضای کسب و کار در کشور انجام شده اظهارداشت: بهبود فضای کسب و کار در کشور کاری زمان‌بر است اما با پرداختن به مشکلات، رفع مشکلات شتاب می گیرد.
 
وی با ذکر این مطلب که معتقدم برخی مشکلات در زمان کوتاهی قابل حل است، بیان کرد: برای بهبود فضای کسب و کار در کشور وزارت صنعت از فعالت های تولید خرد و کلان حمایت می کند. در عین حال برخی حمایت ها در حال پیگیری است و در این زمینه گشایش ال سی 30 درصدی در برخی از بانکها اجرایی شده است.
 
محمدی با اعلام اینکه برای حمایت از تولید ترخیص کالاها تسریع شده است و مباحثی در بانک مرکزی در حال پیگیری است، افزود: تمهیداتی در زمینه ذی نفع واحد، مسائل اعتباری و نرخ ارز اندیشیده شده و در حال اجرا است.
 
وی از انتشار اوراق مشارکت و خزانه اسلامی در آینده خبرداد و گفت: انتشار این اوراف هنوز نهایی نشده و در حال پیگیری است .

. معاون وزير اقتصاد در مورد نحوه شناسایی 3 دهک پردرآمد برای حذف یارانه نقدی گفت: شناسایی 3 دهک پردرآمد در حوزه اختیارات وزارت اقتصاد نیست، بلکه در حوزه وظایف وزارت رفاه، مرکز آمار و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وزارت اقتصاد عضو کارگروهی است که در این زمینه تشکیل شده است، تصریح کرد: اما شناسایی دهک های پردرآمد بر عهده وزارت اقتصاد نیست.
وی در مورد راهکار دولت برای شناسایی دهک‌های پردرآمد عنوان کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در این زمینه پاسخگو است اما هنوز راهکار حذف دهک ها نهایی نشده است.
 
محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا حذف 3 دهک پردرآمد از دریافت یارانه های نقدی تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد یا خیر؟ گفت: در این زمینه نیز معاونت برنامه ریزی باید اظهارنظر کند اما به هر حال اجرای چنین برنامه ای سخت است.
 
 

برچسب ها: تولید ، کسب ، کار ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار