یک آسیب شناس از بروز آسیب های روانی در برخی از دخترانی که خود را در دام ازدواج های اینترنتی و خیابانی انداخته اند، خبر داد.

قرایی مقدم در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد ارتباط بین طلاق و آشنایی های قبل از ازدواج گفت: در جامعۀ امروز ایران گروه های گوناگونی زندگی می کنند که در هر کدام از آن ها متناسب با شرایط خانوادگی و عقاید شان همسر گزینی صورت می گیرد.
وی با اشاره به عدم پایداری ازدواج های به اصطلاح مدرن در کشور ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در دهه های اخیر ازدواج هایی که در آن ها خانواده دخیل بوده و آشنایی های قبل ازدواج در یک قاب مشخص صورت می گرفته بسیار پایدار تر از ازدوج های به اصطلاح مدرنی بوده که در آن ها دختر و پسر در فضای مجازی، خیابان ، جشن ها و غیره با هم آشنایی پیدا کرده اند.
قرایی مقدم با اشاره به قربانی شدن دختران در بسیاری از این ازدواج ها افزود: در بسیاری از ازدواج هایی که در آن ها آشناییت قبل از ازدواج به شکل صحیحی صورت نگرفته به دلیل بروز اختلافات فکری، عقیده ای ، فرهنگی و بسیاری دیگر زندگی از روال عادی خود خارج شده و در بسیاری از موارد به طلاق انجامیده که این اختلافات اثرات منفی سنگینی بر دختران جوان می گذارد که آن ها را به افسردگی، پرخاشگری و اجتماع گریزی دچار می کند.
وی در پایان با اشاره به سلامت ازدواج خاطر نشان کرد: ازدواج سالم رابطه صمیمی و روانی است که در طول زمان انسان را به تکامل رسانده و باعث پیشرفت وی در همۀ زمینه ها می شود و جوانان ما در این باره باید با الگوهای دینی و ملی پیش بروند تا در آینده دچار مشکل نشوند./ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار