مشاور شهردار تهران با اعلام اینکه هیچ محدودیتی برای صدارت خانم ها و پذیرش مسئولیت وجود ندارد، گفت: شاید تا حدودی عدم دقت و توجه کافی سبب شده تا بانوان کمتر در پست هایی همچون شهردار فعالیت کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، زهرا مشیر در پاسخ به چرایی عدم انتخاب شهردار زن در مناطق 22 گانه شهری تهران گفت:در مدیریت شهری تهران تلاش شده تا به توانمندی های افراد نگاه شود و فارغ از جنسیت زن یا مرد، نگاه انسان محورانه حاکم باشد، به طوری که این اتفاق به معنای کم بودن توانمندی ها و قابلیت های زنان نیست بلکه خانم ها توانایی مدیریت در سطح شهردار را دارند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم توجه به این مسئله بیشتر شود.
مشاور شهردار تهران با تاکید بر اینکه زمینه های لازم برای حضور زنان برای مدیریت کلان در عرصه شهر فراهم است، تصریح کرد: از دیدگاه من انتصاب یک شهردار خانم در ناحیه یا منطقه به معنای توجه به حضور زنان در عرصه مدیریت نیست و کفایت نمی کند بلکه آنچه لازمه وجودی شهر تهران است، مهیا بودن تمام زمینه ها و بسترها برای حضور فعال زنان است .
مشیر خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم یک مدیریت پایدار زنانه داشته باشیم باید حضور سه جانبه و پررنگ زنان را در محلات، نواحی و مناطق داشته باشیم. اگر این زمینه به طور کامل فراهم شود می توانیم شاهد حضور مدیریت فکری زنان در بالاترین سطوح مدیریتی نیز باشیم.
وی با ابراز مخالفت با نگاه برخی منتقدان که مدیریت فکری شهرداری تهران را متهم به مردسالاری و فقدان زنان می کنند، گفت: مدیریت فکری همین حالا هم در اختیار خانم هاست به طوری که ممکن است بضاعت ما کم باشد اما در اعمال مدیریت به ویژه در زمینه تصمیم گیری در خصوص مسائل زنان در شهر تهران حضور فعال داریم./ف
برچسب ها: زنان ، مدیریت ، مشیر ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار