رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: طرح های توسعه واحدهای تولیدی با مشکلاتی مانند فراهم کردن زیرساخت ها مواجه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در نشست اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان با عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در گرفتن مجوز برای این طرح ها بروکراسی اداری وجود دارد.

وی با اشاره به پاره ای از مشکلات واحدهای صنعتی ومعدنی گفت: قبض های برق بدون اطلاع صنعتگران افزایش یافته است و در حالی که طبق قانون شرکت شهرک ها نهاد مسوول تامین زیرساخت ها برای صنایع مستقر در شهرک های صنعتی است، به ما گفته می شود باید پست برق را خودتان بسازید.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بهره بانکی بیداد می کند، اظهار کرد: تولیدکننده باید مالیات بر ارزش افزوده را در زمان فروش به دولت بدهد در حالی که خریدار، مبلغ خرید را ماه ها بعد پرداخت می کند.

وی همچنین با اشاره به مشلات کارگری عنوان کرد: کارگران ما در پرداخت هزینه درمان بیماری ها به خصوص در حوزه دهان و دندان با مشکل مواجهند.

سهل آبادی تصریح کرد: بودجه طرح صیانت از تولید از اصفهان بدون استفاده برگردانده شد، در حالی که بعضی استان ها تا چند برابر بودجه تعیین شده را جذب کردند.

در ادامه نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مشکلات کارگری معمولا انگشت اتهام به سمت کارفرماها اشاره می رود، در حالی که باید به برنامه ریزی ناصحیح و سوءمدیریت اشاره کرد.

عباس مقتدایی در پاسخ به سوالات و مطالبی که صنعتگران بیان کردند، اظهار کرد: چالش هایی که تولیدکنندگان بیان کردند، چند دسته اند که مشکلات مربوط به هدفمندی یارانه ها، دارایی و مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و نظام اداری ناکارآمد، بی اعتمادی بخش های دولتی و مالیاتی به تولیدکنندگان از آن جمله است.

وی ادامه داد: رفع موانع واردات دستگاه های تولیدی و اجرای ماده 104 برنامه توسعه پنجم که صادرکنندگان را از هر گونه مالیات معاف می کند، باید در دستور کار قرار گیرد.

سخنگویکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میان مجلس و صنعتگران باید ارتباط بیشتری برقرار شود، گفت: مجلس باید هم راستا با اهداف کلان تولید عمل کند.

مقتدایی بر لزوم هماهنگی نمایندگان استان در پیگیری خواسته های فعالان حوزه تولید و صنعت تاکید کرد و افزود: لازم است برای شناخت مسائل معادن، نمایندگان مردم استان از معادن موجود در استان بازدید کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی فعال در زمینه نوسازی و بهینه سازی صنایع، برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه، هدفمند کردن واردات کالاها را از دیگر خواسته های تولیدکنندگان دانست که باید پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت حذف دلالی غیرضروری در فروش محصولات کارخانه ها، گفت: برای استفاده کامل از ظرفیت های موجود کارخانه ها باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد./س


برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.