مديركل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: وضعيت عمومي تثبيت قيمت ها رو به بهبود است.

رحمان كرمي، در نشست كميسيون تنظيم بازار استان چهارمحال و بختياري وضعيت عمومي تثبيت قيمت ها را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: تلاش مي شود اين تثبيت قيمت ارزي كنوني در بازار ادامه يابد.
وي، با اشاره به فرارسيدن ايام محرم و افزايش نذورات در اين ماه تصريح كرد: در حال حاضر حدود 40تن عدس، 750تن برنج و 17تن قند و شكر به عنوان كالاهاي اساسي مورد نياز دسته جات و هيئات در انبارهاي استان با قيمت مناسب ذخيره شده است؛ همچنين تامين مرغ و گوشت قرمز نيز توسط پشتيباني در حال پيگيري است كه به اندازه كافي در انبارها ذخيره شود تا در صورت نوسانات بازار قيمت مرغ و گوشت وارد بازار شود و قيمت بازار تنظيم شود.
كرمي، با بيان اينكه در چند ماه اخير قيمت اكثر كالاهاي اساسي به جز مرغ نسبت به ماه هاي قبل كاهش يافته يا ثابت مانده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر لوازم خانگي 4درصد، گوجه فرنگي 14درصد، همچنين سيب زميني نيز 15 درصد كاهش قيمت داشته است اين درحالي است كه قيمت مرغ به علت افزايش قيمت نهاده هاي دامي در يك ماه اخير به طور نسبي افزايش داشته، مجدد در حال كاهش و تثبيت قيمت واقعي آن است.
وي، علت اصلي كاهش قيمت ها را كاهش تقاضا برشمرد و افزود: قيمت برخي از محصولات مانند سيب زميني كه اكنون فصل برداشت آن است كاهش يافته است.
مديركل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: تنها افزايش قيمت نهاده هاي دامي به علت ارز مبادله اي و ارز مرجع بود كه باعث افزايش قيمت مرغ و ماهي در يك ماه اخير شد اما تلاش مي شود اين قيمت ها نيز تثبيت شوند./س

 

برچسب ها: کالا ، کاهش ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.