رييس بازرسي خوردگي و مواد شرکت فولاد مبارکه از بازرسي فني بويلرهاي شرکت مطابق با آيين نامه حفاظتي اداره کار خبر داد و گفت: با انجام اين بازرسي، کسب پروانه سلامت بهره‌برداري براي اين بويلرها محقق شد.

بهزاد شيراني درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، افزود: در راستاي راهبرد ارتقاي ايمني تجهيزات و کاهش خطرات مولدهاي بخار و آب گرم (بويلرها) و همچنين اجراي آيين نامه الزامي حفاظتي مولد هاي بخار و آب گرم که توسط شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار تدوین گردیده است، بازرسان فني و اتوماسيون و ابزاردقيق با همکاري واحد ايمني فني و واحدهاي بهره‌برداري تصميم به انجام بازرسي فني و کسب پروانه سلامت براي اين تجهيزات گرفتند.

وي تصريح نمود: در اين راستا براي اولين بار از بدو بهره برداري، انجام اين بازرسي توسط کارشناسان واحد بازرسی خوردگی و خواص مواد که داراي پروانه صلاحيت از مرکز تحقيقات وزارت کار را دارا مي‌باشند، انجام پذیرفت.

رييس بازرسي خوردگي و مواد فولاد مبارکه درخصوص اجراي اين بازرسي گفت: از ابتدای مردادماه سال جاری به دنبال فراهم شدن مقدمات لازم، بازرسی و تست هیدرواستاتیک بویلرهای نواحی مختلف آغاز شد و تا پايان شهریورماه تعداد 20 عدد بویلر و 30 عدد مخزن آب گرم بازرسي و آزمایش شد.

بهزاد شيراني در ادامه يادآور شد: در طی بازرسی فني و آزمایش های انجام شده عیوبی مانند خوردگی های جزئی تا پیشرفته، مسدود بودن مسیر تخلیه برخی ازشيرهای اطمینان، نبود بازرسی به موقع از تجهیزات حفاظتی دیگر مانند پرشرسوئیچ ها، نداشتن بازرسی صحیح و به موقع از فتوسل ها، مشاهده گردید که در اين خصوص برنامه ريزي براي اجراي اصلاحات فوق الذکر توسط بهره بردار در دست انجام است.

رييس بازرسي خوردگي و مواد شرکت فولاد مبارکه با اشاره به ماده 95 قانون کار که مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی را بر عهده کارفرما یا مسئولین واحدها دانسته است گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه ای که ناشی از رعایت نکردن مقررات مذکور باشد، شخص کارفرما یا مسئول واحد در این خصوص مسئول خواهد بود و با توجه به درک اين حساسيت، همکاري کاملي بين واحدهاي ذيربط در اين خصوص در شرکت فولاد مبارکه شکل گرفته است.

وي مجموع بويلرهاي شناسايي شده در سطح شرکت را در حال حاضر 163 عدد بيان کرد و افزود: برنامه ريزي براي بازرسي اين بويلرها انجام شده است ضمن اينکه در مورد بويلرهاي واتر تيوب نيروگاه با توجه به چيدمان خاص اين بويلرها و حساسيت بهره بردار در خصوص تستهاي فشار، کارشناسان بازرسي فني و نيروگاه در حال بهينه کاوي از نيروگاههاي مشابه در جهت ايجاد استاندارد داخلي شرکت فولاد مبارکه براي بازرسي اين بويلرها مي‌باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.