با افزايش توليدات مطابق سفارش مشتري در ناحيه فولادسازي و ريخته‌گري مداوم، سالانه0 48 ميليارد ریال ارزش افزوده در فولاد مبارکه حاصل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مهـندس فرآيند فولادسازي و ريخته‌گري مداوم فولاد مبارکه با اعلام اين خبر و با اشاره به اهميّت محصولات توليد شده در ناحيه فولاد سازي و ريخته‌گري مداوم گفت: در صورتي که تختال‌هاي توليد شده به هر دليلي مطابق سفارش نباشد به آن محصول انباري (difficult utilization) گفته مي‌شود ضمن اينکه تختال‌هاي انباري تا پيدا شدن سفارش و يا مشتري جديد در انبار نگهداري مي‌شوند و باعث صرف سرمايه زياد رسوب کرده در انبار، افزايش هزينه انبارداري و اشغال فضاي مفيد انبار و در نهايت فروش با قيمت کمتر مي‌شود.

احسان مقدس تختال‌هاي انباري را شامل تختال‌هاي کوتاه، مخلوط 2 کيفيت، دان گريد شيميايي و عرضي و اضافه درخواست و ... معرفي کرد.

وي با اشاره به روند افزايش توليد محصولات مطابق سفارش از سال گذشته تا کنون در فولاد مبارکه تصريح کرد: با اقدامات خوبي که در اين رابطه صورت گرفته است رشد کيفي افزايش محصولات مطابق سفارش در مدت مذکور از 96 به 97.6 درصد رسيده است.

مهندس فرآيند فولادسازي و ريخته‌گري مداوم فولاد مبارکه کاهش حوادث ريخته‌گري از جمله بريک اوت، اورفلو، تک خطي و ... راکه باعث اختلاف توليد واقعي و برنامه توليد و احتمالاً تختال کوتاه مي‌شود ، يکي از اقدامات صورت گرفته براي کاهش محصولات انباري خواند و ادامه داد: افزايش سکوئنس ريخته‌گري يعني تعداد ذوب‌هايي که به طور متوالي در يک برنامه بر روي ماشين، ريخته‌گري مي‌شوند، راه‌اندازي و استفاده از برنامه "بهينه سازي طول برش تختال"(CLO) که توليد تختال‌هاي کوتاه و خارج از رنج استاندارد طولي را به حداقل مي‌رساند، به کار گيري راهکارهاي ثبت سفارش جهت پرهيز از توليد تختال مخلوط در ذوب هاي متوالي با اندازه های متفاوت و اصلاح دستورالعمل هاي NC در رابطه با ذوب هاي متوالي هم گروه از ديگر اقداماتي بوده است که براي کاهش تختال‌هاي DU صورت گرفته است.  ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.