بر اثر واژگونی اتوبوس در محور اراک-خرم آباد؛2 نفر کشته و 34 نفر مصدوم شدند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: ساعت 1 و 38 دقیقه بامداد امروز طی تماسی با اورژانس 115 واژگونی یک دستگاه اتوبوس اعلام شد.

دکتر قنبر فراهانی افزود: بلافاصله پس از اعلام این حادثه 6 کد از اراک و شازند به محل وقوع حادثه در محور اراک-خرم آباد اعزام شدند که اولین کد 9 دقیقه پس از اعلام به محل حادثه رسید و مابقی کدها به ترتیب تا 20 دقیقه بعد از اعلام به محل رسیدند و با توجه به گستردگی ابعاد سانحه و تعداد بالای مصدومین اتوبوس آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی نیز به محل اعزام شد.

وی اظهار داشت: این اتوبوس که از خرم آباد عازم تهران بود به دلیل لغزندگی جاده بر اثر اولین بارش پاییزی واژگون شد و متاسفانه در این حادثه 2 نفر از سرنشینان اتوبوس در دم جان سپرده و 34 نفر نیز مصدوم شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی در پایان بیان کرد: امدادگران اورژانس به محض ورود به صحنه حادثه به مداوای مصدومین پرداختند و با همکاری یک اکیپ از امدادگران هلال احمر و پس از انجام اقدامات اولیه؛ مصدومین به مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) اراک منتقل شدند.

براساس این گزارش سرپرست مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) اراک نیز گفت: تعداد 34 نفر مجروح حادثه واژگونی اتوبوس در محور اراک-خرم آباد، از ساعت 3 بامداد روز یکشنبه به این مرکز منتقل شدند که بلافاصله کار خدمات رسانی انجام شد.

دکتر احمد امانی افزود: 3 نفر از این مجروحین بدحال هستند که با اقدامات درمانی به موقع فعلاً در وضعیت مناسبی قرار دارند و از ساعت 6 صبح وضعیت اورژانس به حالت عادی درآمده است.

برپایه این گزارش، دکتر خشنودی متخصص طب اورژانس نیز بیان داشت: اکثر مجروحین از ناحیه سر و صورت و اندام ها دچار پارگی و شکستگی شده اند و با یاری خدا و همکاری خوب کارکنان توانستیم در سریع ترین زمان ممکن به مصدومین خدمات رسانی کنیم و از کارکنان سایر بخش ها ی بیمارستان کمک  گرفتیم و فراخوانی نیروهای پشتیبان انجام نشد.

شایان ذکر است عوامل انتظامی، راهور، اورژانس، هلال احمر و راهداری با سرعت عمل و حضور به موقع در محل حادثه و هماهنگی مطلوب وظایف خود را در خدمت رسانی به مصدومین به نحو شایسته ای انجام دادند.

همچنین فرمانده پلیس راهور استان مرکزی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان و رییس اداره راه و شهرسازی اراک در اولین ساعات با حضور در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) از مصدومین عیادت کردند./ح

انتهاي پيام/
برچسب ها: اورژانس ، تصادف ، جاده ، لغزندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار