تولوهان تيکلي اوغلو خبرنگار شبکه سي‌ان‌ان ترک مدارک جديدي درباره دست داشتن ترکيه و عربستان سعودي در حمايت از گروه‌هاي ترويست مسلح در سوريه منتشر و عنوان كرد: هتل‌هايي كه عربستان در مرز با تركيه احداث كرده است به محلي براي معالجه تروريست‌ها تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه، اوغلو خبرنگار شبكه سي‌ان‌ان ترك که پيگير اخبار مربوط به آوارگان سوري در مرز ترکيه با سوريه است در برنامه "پرسش‌هاي ممنوعه" با اشاره به ساخت چهار هتل از سوي عربستان در مرزهاي بين تركيه و سوريه گفت: در سفرهايم به همراه هيئت دانمارکي به مناطق مرزي ترکيه با سوريه، چهار ساختمان را مشاهده کردم که تابلو هتل بر سر در آن‌ها نصب شده بود و به شدت از آن‌ها محافظت مي‌شد.

اين خبرنگار ترك در ادامه مشاهدات خود از اين هتل‌ها كه به اسم پناهگاهي براي آوارگان در مرزهاي تركيه و سوريه ساخته شده گفت: من خودم را هلندي جا زدم و توانستم از نگهبانان براي ورود به يکي از ساختمان‌ها اجازه بگيرم. در داخل ساختمان سربازاني را ديدم که دست‌ها و پاهايشان قطع شده بود و از بدنشان خون مي‌ريخت و حال برخي از آن‌ها بسيار وخيم بود.

وي با اشاره به نوع كاربري هتل‌هاي ساخته شده ادامه عنوان كرد: عربستان چهار بيمارستان براي درمان تروريست‌هايي که در سوريه زخمي مي‌شوند در مرز ترکيه با سوريه احداث کرده است و كساني در آن ساختمان‌ها بودند، آوارگان سوري نبودند بلکه اعضاي گروه موسوم به ارتش آزاد و جبهه النصره بودند.

اين خبرنگار ترك در بخش ديگري از افشاگري خود به مدارك خود در اين خصوص اشاره كرد و اظهار داشت: روزنامه‌ها اجازه انتشار مدارک را نمي‌دهند ولي من مدارکي در اختيار دارم که حاضرم ارائه کنم.

تيکلي اوغلو افزود: مرزهاي ترکيه با سوريه پر از شبه نظاميان مسلح است و وجود سلاح در دست مردم تاثير منفي بر ترکيه خواهد گذاشت.

در همين خصوص هم، كنان چامورجو روزنامه نگار ترک در مجله باگيمسيز نوشتاظهارات : اين خبرنگار بخشي از فرياد مردم ترکيه است که نگران گسترش تروريسم در کشورشان هستند. تروريسم افراط گرا مانند سرطان در حال گسترش در منطقه است.

اين روزنامه نگار در پايان نوشت: شمار ترک‌هايي که در سوريه کشته شده‌اند بيشتر از ترک‌هايي است که در ده سال جنگ افغانستان کشته شده‌اند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار