معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)از پرداخت شهریه نیم سال نخست 72 هزار دانشجوی مورد حمایت این نهاد خبر داد.

اکبر میرشکار در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه هزینه تحصیل دانشجویان مورد حمایت این نهاد نیازمند حمایت اجرایی بیشتری است،گفت:با وجود قانون در این زمینه که به طور واضح در بند "ک" ماده 20 برنامه پنجم توسعه به آن پرداخته شده است،آنان باید با دغدغه کمتری به ادامه تحصیل بپردازند.
وی با اشاره به اینکه در بند قانونی "ک" ماده 20 برنامه پنجم توسعه پرداخت شهریه دانشجویان مورد حمایت از محل بودجه کشور پیش بینی شده است،ادامه داد:تا کنون مبلغ 250 میلیارد ریال بابت تامین شهریه نیم سال نخست  تحصیلی 93-92 برای این منظور دریافت و به استانها اختصاص داده شده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این مبلغ بین 72 هزار نفر دانشجوی مورد حمایت این نهاد جهت شهریه و مساعدتهای تحصیلی توزیع شده است،خاطر نشان کرد:از این جمعیت 45 هزار نفر در دانشگاه پیام نور،24 هزار نفر در دانشگاه آزاد و 3 هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی  و موسسات غیرانتفاعی درس می خوانند.
وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به  محدودیت اعتبارات مزبور برای مساعدت در شهریه ها مقرراتی وضع کرده و از رشته هایی که امکان جذب آنها به بازار کار بیشتر است،حمایت می کند.
میرشکار با اشاره به حمایت دانشجویانی که در دانشگاههای دولتی قبول می شوند،یادآور شد:این دانشجویان مورد حمایت هستند و ماهیانه 50 هزار تومان به صورت میانگین برای امور درسی و تحصیلی خود دریافت می کنند.
وی به هدف غایی فعالیتهای فرهنگی این نهاد مبنی بر توانمندسازی فکری و اجتماعی مددجویان اشاره کرد و افزود:در طول سالهای گذشته 320 هزار نفر دانشجوی مورد حمایت این نهاد از طریق کمکها و مساعدتها به تحصیل خود ادامه داده و فارغ التحصیل شده اند و اکنون در سطوح مختلف به مردم و نظام خدمت می کنند و این فعالیت یکی از بارزترین اقدامات این نهاد در حوزه توانمندسازی محسوب می شود./ل

برچسب ها: پرداخت ، شهریه ، حمایت ، امداد ، کمیته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار