وزیر سابق اطلاعات گفت: وقتی دفتر یکی از سران فتنه را گرفتیم جزوه‌ای به دست آمد که براندازی نظام را دنبال می‌کرد و ادبیات این جزوه ادبیات حزب توده بود؛ آیا توده‌ای‌ها دنبال انقلاب و جمهوریت بودند و یا براندازی را دنبال می‌کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلی ديشب در نشست بررسی نقش محوری ولایت فقیه در مدیریت بحران‌ها و تحولات جهانی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه انتخابات دهم در نخستین سال دهه‌ای برگزار شد که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری کردند بیان کرد: استکبار جهانی برای مقابله با این شعار توطئه چینی خود را در آن سال آغاز کردند و سرویس‌های اطلاعاتی غربی به کار افتادند تا جلوی این شکل‌گیری را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه موسسات پژوهشی غربی با پشتوانه سرویس‌های اطلاعاتی تشکیلات سنگینی به راه انداخته و انقلاب را به دقت رصد می‌کنند بیان کرد: اگر بخواهیم ارزیابی حساب شده‌ای از فتنه داشته باشیم باید کمی به عقب برویم. ارزیابی‌های ما از دولت نهم و دهم باید منصفانه و دقیق باشد و نباید از روی هوا و هوس به ارزیابی بپردازیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دولت نهم شعارهای انقلاب را مطرح کرد و این مسئله برای دشمن بسیار سنگین بود بیان داشت: مطرح شدن شعارهای انقلاب به معنای تبعیت و همراهی با انقلاب بود و نیروهای ارزشی در بدنه اجرایی کشور حضور یافتند.

مصلحی با بیان اینکه برخی به فرمایشات رهبری در انتخابات یازدهم تمسک می‌کردند و می‌گفتند که رهبری فرموده‌اند رای حق‌الناس است، ادامه داد: ایشان در انتخابات دهم هم رای را حق‌الناس می‌دانستند و تفاوتی بین سخنان ایشان در انتخابات دهم و یازدهم نیست.

وی با اشاره به سخنان اوباما در سازمان ملل که گفت ما در ایران به دنبال براندازی نیستیم بیان داشت: چهار سال پیش در زمان فتنه آنها اعلام کردند که به دنبال براندازی بودند و حرف امروز آنها نیز در درون معنای براندازی را دنبال می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: وقتی دفتر یکی از سران فتنه را گرفتیم جزوه‌ای به دست آمد که براندازی نظام را دنبال می‌کرد و ادبیات این جزوه ادبیات حزب توده بود؛ آیا توده‌ای‌ها دنبال انقلاب و جمهوریت بودند و یا فقط براندازی را دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری بر حفظ سیرت و صورت انقلاب تاکید کرده‌اند گفت: یکی از نکات مورد تاکید رهبری پرهیز از افتادن در دام دشمن است؛ ما از دیپلماسی با دشمن و غیردشمن حمایت می‌کنیم ولی باید مشخص شود که ما چه دیدی نسبت به دشمن داریم. ما در دیپلماسی می‌خواهیم دشمنیِ دشمنان را مدیریت کنیم نه اینکه تفاهم کرده، کوتاه آمده و یا عقب نشینی کنیم. نمی‌توانیم در مواجهه با دشمنان عبرت‌های تاریخی را نادیده بگیریم و رهبری نسبت به این مسئله تاکید داشتند.

مصلحی با اشاره به شیوه‌هایی که دشمن برای مقابله با نظام اسلامی در پیش گرفت بیان کرد: یکی از این شیوه‌ها انسجام دشمنان داخلی و خارجی است. هر کسی به هر نوعی که با ولایت فقیه و انقلاب زاویه دارد دشمن حساب می‌شود. ببینید در گذشته اصلاحات و سازندگی چه موضعی نسبت به یکدیگر داشتند و امروز چه ارتباطی با هم دارند. در عرصه بین‌المللی نیز شاهد وحدت بین عربستان، قطر، کشورهای منطقه و دولت‌های اروپایی و آمریکا در برابر ایران هستیم.

وی با اشاره به مقوله مذاکره با آمریکا بیان کرد: اینکه مذاکره با آمریکا را اینقدر در بوق و کرنا کردند به این دلیل است که افکار عمومی را مدیریت کنند و در مذاکرات هم هیچ مطلب جدیدی مطرح نشد./س

برچسب ها: قم ، سران ، فتنه ، ادبیات ، نوده ، براندازی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.