نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسي لايحه استاندارد در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آصفري در حاشيه همايش تقدير از واحدهاي نمونه استاندارد استان مركزي افزود: بررسي اين لايحه هفته گذشته با حضور روساي هشت كميسيون و نائبين رييس مجلس به تصويب رسيد و قرار است از دو هفته اينده كميسيون مشتركي براي اين امر تشكيل شود.
وي گفت: لوايح عادي به طور معمول در يك كميسيون خاص بررسي و در صحن علني به تصويب مي رسد و مشاركت هشت كميسيون مجلس براي لايحه استاندارد نشان دهنده اهميت اين موضوع فرابخشي و مهم است.
دبير كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: نهادينه كردن فرهنگ استاندارد يكي از موضوعات ضروري در جامعه است و ظرفيت هاي آموزشي و رسانه هاي جمعي بايد اهميت و منافع استفاده از كالاي داراي نشان استاندارد را بدرستي براي مردم جا بيندازند.
آصفري تصريح كرد: نشان استاندارد يك سرمايه ملي است كه از حيف و ميل انرژي ، وقت و حقوق مردم جلوگيري مي كند و در اين حوزه بايد ملاكهاي دقيق و سختگيرانه اعمال شود تا حوزه رقابت پذيري كالاهاي توليدي ايران براي مصرف آن سوي مرزها مهيا شود.
وي با بيان اينكه استان مركزي از جايگاه ويژه توليدي و صنعتي برخوردار است گفت: تقويت زيرساخت هاي استاندارد و تعاريف جديد استانداردسازي براي بخش هايي كه تاكنون زمينه ورود استاندارد مهيا نبوده از مسايلي است كه در استان مركزي بايد در كانون توجه بيشتر باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.