اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه جامعه بين المللي به سوريه مشارکت ايران را در کنفرانس ژنو-2 درباره سوريه، ضروري و مفيد توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، ابراهيمي در چارچوب سفر به کشورهاي منطقه به تهران سفر کرده است.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران نيز گفت تهران در صورتي که به مذاکرات ژنو-2 دعوت شود در آن شرکت خواهد کرد. 

زياد برکات گزارشگر الجزيره درباره سفر ابراهيمي به ايران گزارش داد: ابراهيمي با گام هايي آهسته و محتاطانه تلاش مي کند شرايط بين المللي و منطقه اي را براي برگزاري کنفرانس ژنو-2 آماده کند.

ابراهيمي در چارچوب سفرش به چند کشور منطقه روز شنبه وارد تهران شد و در آنجا بر ضرورت مشارکت ايران در کنفرانس ژنو تأکيد کرد.

ابراهيمي گفت: دبيرکل سازمان ملل متحد و من و بسياري از افراد ديگر چشم به مشارکت ايران در کنفرانس ژنو دوخته ايم.

ظريف نيز گفت: در صورتي که از ايران براي شرکت در کنفرانس ژنو-2 دعوت رسمي شود، جمهوري اسلامي آماده مشارکت در اين کنفرانس با هدف دستيابي به راه حل سياسي براي بحران سوريه است.

مشارکت تهران در کنفرانس ژنو مورد استقبال دمشق قرار خواهد گرفت که قرار است ابراهيمي از آن ديدن کند. اما بشار اسد پيش از سفر ابراهيمي به سوريه شروطي را مطرح کرد. نخست آن که ابراهيمي بيطرف باشد. اسد گفت ابراهيمي در سومين سفرش به دمشق در اواخر سال گذشته تلاش کرد او را متقاعد کند که در انتخابات آينده رياست جمهوري سوريه نامزد نشود، ولي پاسخ من اين است که اين مسئله کاملا به سوري ها مربوط مي شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار