مدير كل گمركات استان مركزي گفت: روزانه۲۰۰ كاميون انواع كالا ازگمركات استان مركزي به خارج از كشورصادرمي شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مير اشرفي افزود: استان مركزي در قلب ايران و شاه راه كشور قرار دارد و با توجه به ظرفيت هاي قوي كشاورزي و صنعتي توسعه گمركات متناسب با شان آن در دستور كار باشد.
وي گفت: گمرك اراك در بين بيش از ۱۶۰ گمرك كشور از لحاظ صادرات و برآورد گمركي رتبه هفتم را به دست آورد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ رتبه ارتقا يافته است.
مدير كل گمركات استان مركزي ياد آور شد: در شش ماه نخست امسال ۵۱۶ ميليون و ۹۷۰ هزار و ۸۱۶ دلار انواع كالا از گمركات اين استان به خارج از كشور صادر شد.
وي ادامه داد: ارزش صادرات كالا در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزايش يافته است.
مدير كل گمركات استان مركزي بيان اينكه صادرات استان مركزي به ۳۴ كشور جهان انجام شده است، گفت: عمده‌ترين صادرات به كشورهاي تركيه، افغانستان، تركمنستان، چين و عراق بوده است.
مير اشرفي با بيان اينكه صدور اظهار نامه در اين مدت افزايش ۱۰۶ درصدي داشته است ادامه داد: در اين مدت هفت هزار و ۱۹۰فقره اظهارنامه صادراتي در گمركات استان به ثبت رسيده است.
وي افزود: با توجه به پتانسيل و حجم زياد كارهاي فضاي فيزيكي در گمركات اين استان مناسب نيست و با همكاري دستگاه هاي ديگر نياز به اصلاح دارد.
مدير كل گمركات استان مركزي خاطر نشان كرد: همچنين با توجه به اولويت كشور در جهت سرمايه گذاري و توسعه تجارت و صنعت توريسم دارد گمركات كه يكي از حلقه هاي زنجيره صادرات است نياز به توجه ويژه شود./س

برچسب ها: کالا ، صادر ، خارج از کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.