مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی گفت: تنها 37 درصد بخش تولید فعال است و 67 درصد در حال رکود است که قرار است از طریق صندوق توسعه ملی کمک‌هایی صورت گیرد تا با فعال‌سازی بخش تولید، رونق اقتصادی نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عین‌الله محمدخانی غیاثوند دیروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: روز ملی صادرات فرصتی برای تبادل افکار و برطرف کردن مشکلات صادرکنندگان است که آنها می‌توانند از این طریق خواسته‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.

وی گفت: صادرات موجبات افتخار و عزت ملی را فراهم می‌آورد و همچنین موجب افزایش اشتغال، تامین منابع ارزی و توسعه اقتصادی می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر‌نفتی افزود: در سال‌های اخیر تحریم‌ها موجب شد که دولتمردان سابق تصمیمات عجولانه‌ای بگیرند که این تصمیمات مانند یک ترمز مانع کار صادرکنندگان شده است.

غیاثوند ادامه داد: رشد صادراتی در چند سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته است به طوری که در سال 86 حدود 20 میلیارد دلار که این رقم در سال 90 به 48 میلیارد دلار رسیده است اما متاسفانه در سال 91 به دلیل تشدید تحریم‌ها و مشکلات پیش‌رو با کاهش این مبلغ روبرو بودیم.

وی ابراز داشت: امیدواریم که در آینده شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی باشیم و هم ‌اکنون نیز شاهد هستیم با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید چراغ رشد صادرات روشن شده است و تعداد کالاهای ممنوعه صادراتی از 72 نوع کالا به 17 نوع کالا کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر‌نفتی همچنین افزود: در حال حاضر 37 درصد بخش تولید کشور فعال است و 67 درصد مابقی نیز در حال رکود هستند که قرار است از طریق صندوق توسعه ملی کمک‌هایی صورت گیرد تا با فعال‌سازی بخش تولید، رونق اقتصادی نیز فراهم شود.

غیاثوند با اشاره به صادرات استان اردبیل نیز گفت: صادرات استان اردبیل سنتی است و باید دوره‌های آموزشی برای تجار برگزار شود تا صادرکنندگان با نیازهای مصرف‌کنندگان خارجی آشنا شده و بتوانند خود را برای رقابت در سطح جهانی آماده کنند.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر‌نفتی در ادامه اذعان داشت: مسئله بازاریابی در امر صادرات یک امر بسیار مهم است که از صادر‌کنندگان انتظار می‌رود که در بخش بازاریابی بسیار دقیق‌تر و به روزتر فعالیت کنند/س.


برچسب ها: اردبیل ، فعال ، بودن ، بخش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.