استاندار کرمانشاه تقویت و افزایش صادرات در استان را خواستار شد و گفت: این کار نه تنها به نفع کرمانشاه بلکه به سود تمام کشور نیز خواهد بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حجت الله دمیاد، با تاکید بر اینکه همواره باید منافع ملی را در نظر گرفت و آن را در اولویت قرار داد، خواستار تلاش تمام مسئولین برای افزایش و رونق صادرات هرچه بیشتر از بازارچه ها و گمرکات استان شد.


وی افزود: هم اکنون کرمانشاه از لحاظ صادرات وضعیت خوبی در کشور دارد به گونه ای که با توجه به کاهش کلی صادرات در کشور اما صادرات استان از لحاظ وزنی 37 و از نظر ارزشی نیز 27 درصد رشد نشان می دهد.

دمیاد با بیان اینکه متاسفانه برخی ها قصد دارند حقایق را به گونه ای دیگر بیان کنند، گفت: هم اکنون 53 درصد صادارات کل کشور به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می پذیرد و این نشانگر توانایی های بالای استان در امر صادرات است.


استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای مصوبه عدم صدور مانیفست و عدم اخذ وجه تحت این عنوان از صادرکنندگان ایرانی تاکید کرد و گفت: هم اکنون از هر صادرکننده ای مبلغ 200 هزار ریال وجه نقد از سوی طرف عراقی دریافت می شود که هیچ ضرورتی برای آن نیست.

دمیاد ادامه داد: مانیفست سندی برای حمل یکسره کالا است، در حالی که هم اکنون حمل یکسره از طریق مرزهای کرمانشاه به عراق صورت نمی گیرد بنا براین پرداخت مبلغ یادشده نیز هیچ توجیه و ضرورتی ندارد./س

 
برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.