مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 80 هزار هکتار از زمین های ملی واجد شرایط واگذاری به سرمایه گذاران بخش های مختلف این استان شناسایی شده است.

خسرو عبداللهی اظهار داشت: سازمان امور اراضی کشور، مرجع واگذاری اراضی ملی و دولتی است و اداره کل منابع طبیعی نیز تامین این اراضی را برای توسعه بخش های مختلف نظیر کشاورزی و صنعت در دستور کار قرار می دهد، همچنین سازمان جنگل ها بر اساس ماده 2 قانون احیاء و غنی سازی مراتع، زمین های ملی که قابلیت توسعه دارند را برای واگذاری شناسایی می کند.
وی اضافه کرد: یک میلیون و 400 هزار هکتار عرصه ملی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 400 هزار هکتار آن، غیر قابل واگذاری است و از مجموع یک میلیون هکتار اراضی باقیمانده، 80 هزار هکتار زمین شناسایی شده است که این زمین ها می تواند بر اساس ضوابط زیست محیطی و اصول و قوانین دستگاه های اجرایی به متقاضیان سرمایه گذاری در استان که واجدشرایط باشند، واگذار شود.
عبداللهی افزود: افرادی که متقاضی دریافت زمین به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند، باید طرح مصوب مورد تایید دستگاه اجرایی خود را به کمیسیون ماده 33 قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی ارائه دهند و این کمیسیون نیز بر اساس مستندات قانونی، نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان اقدام می کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه باید برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، طرح های متناسب با اقلیم منطقه اجرا شده و توسعه پایدار نیز محقق شود، تاکید کرد: طرح شناسایی اراضی قابل واگذاری استان چهارمحال و بختیاری به منظور کاهش مشکلات مردم به ویژه سرمایه گذاران و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی اجرایی شده است.

۸۶.۶ درصد از مساحت استان چهارمحال و بختیاری را اراضی ملی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.
از یک میلیون و یکصد هزار هکتار از مراتع استان چهارمحال و بختیاری، ۶۴ هزار هکتار آن را گونه های گیاهی و مرتعی گون تشکیل می دهد./س

 

برچسب ها: زمین ، ملی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.