مطالعات در کشورهاي مختلف دنيا نشان مي دهد که 70 تا 90 درصد موارد سرطان ريه در مردان و 50 تا 70 درصد موارد اين سرطان در زنان، ناشي از مصرف سيگار است.

امير عباس شمس اللهي، متخصص ريه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سيگار يکي از دلايل عمده ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي و "سرطان" است که سالانه موجب مرگ ميليون ها نفر از مردم جهان مي شود.

وي با بيان اينکه خطرات و عوارض ناشي از مصرف سيگار به عوامل متعددي بستگي دارد، تصريح کرد: سن شروع مصرف سيگار، تعداد سيگار مصرفي در روز، عمق فرو بردن دم و نوع سيگار از مهمترين عوامل و موارد مرتبط با مخاطرات ناشي از مصرف سيگار است.

شمس اللهي با اشاره به اينکه موارد مرگ و مير سرطان که ناشي از استعمال سيگار است بسيار قابل ملاحظه و هشدار دهنده است، تاکيد کرد: مطالعات در کشورهاي مختلف دنيا نشان مي دهند که 70 تا 90 درصد موارد سرطان ريه در مرادن و 50 تا 70 درصد موارد اين سرطان در زنان ناشي از مصرف سيگار است.

وي خاطرنشان کرد: علاوه بر "سرطان ريه"، سيگار خطر ابتلا به ساير سرطان ها را نيز به شدت افزايش مي دهد که سرطان هاي مربوط به دستگاه ادراري به ويژه سرطان مثانه از آن جمله محسوب مي شوند./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار