مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نقش کلیدی که منطقه آزاد چابهار در دسترسی به بازارهای گردشگری دارد غیر قابل انکارست و این منطقه یکی از نقاط مهم و بهینه قابل اتکا در توسعه صنعت توریسم کشور بشمار می‌رود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حامدعلی مبارکی اظهار داشت: در شکل گیری منطقه آزاد چابهار گردشگری در کنار صنایع شیلات، بازرگانی، ترانزیت و غیره نقش مهمی دارد.

وی ضمن پرداختن به نقاط قوت و ظرفیت‌های اقلیمی منطقه افزود: اقلیم این منطقه با قابلیت‌های تفرج زمستانی منطبق است و جاذبه‌های متعددی را در دل خود جای داده است، بازارهای محلی با ساختاری بومی برای گردشگران جذابیت ایجاد می‌کند و موجب می‌شود گردشگری به عنوان سرمایه ای بالقوه در منطقه آزاد چابهار اهمیت داشته باشد.

مبارکی در توصیف اهمیت جایگاه گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار در تقسیم بندی‌های منطبق با طرح توسعه ملی گردشگری جزو منطقه هفت کشور محسوب می‌شود به طوری که در کنار استان‌های سه گانه خراسان و سیستان و بلوچستان منطقه شرق کشور را پوشش می‌دهند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: منطقه آزاد چابهار به نوعی دروازه ورود گردشگران به این منطقه قلمداد می‌شود و از طرفی قرابت این منطقه با دریای عمان و اقیانوس هند، جایگاه کم نظیری از نظر توسعه گونه‌های پرطرفدار گردشگری به ویژه گردشگری دریایی و ساحلی بدان می‌بخشد.

مبارکی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر توسعه صنعت گردشگری و دستیابی به آثار مثبت آن گفت: ما سعی داریم تعداد گردشگران را با اجرای برنامه‌های متنوع افزایش دهیم و تلاش می‌کنیم الگوی توزیع گردشگر را به تمام ماه‌های سال تعمیم دهیم و طبعا بدون برنامه ریزی توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های این صنعت مقدور نخواهد بود./س

برچسب ها: چابهار ، توسعه ، صنعت ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.