طبق آخرين آمار موجودي صندوق توسعه ملي در ابتداي مرداد ماه سال جاري بالغ بر 9/52 ميليارد دلار با مانده 18 درصدي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حسيني رئيس هيات عامل صندوق توسعه ملي در همايش بين المللي صندوق توسعه ملي ثروت ملي، تخصيص دارايي و مديريت گفت: در حال حاضر رتبه شفافيت صندوق از 65 به 28 انتقال يافته و طبق آخرين آمار موجودي صندوق توسعه ملي در ابتداي مرداد ماه سال جاري بالغ بر 9/52 ميليارد دلار با مانده 18 درصدي است .

سيد صفدر حسيني تصريح کرد: بهبود عملکرد صندوق يکي از موارد مهم است که در دستور کار مديريت جديد قرار گرفته و اين کار بر اساس اساس نامه صندوق توسعه ملي اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: اساس نامه صندوق توسعه ملي بر اساس ماده 85 برنامه پنجم توسعه تهيه و تنظيم شده که در اين رابطه چند نکته به اعطاي تسهيلات به بخش خصوصي و غيردولتي تامين منابع مالي بخش خصوصي به اعطاي منابع مالي به صادرکنندگان کالا و خدمات ايراني و در نهايت حضور اين صندوق را در بازارهاي مالي بين المللي است.

وي در رابطه با مهمترين برنامه اين صندوق گفت: اصول در بازارهاي مالي جهاني و جذب سرمايه گذاري خارجي از اولويت هاي مهم کشور است ضمن آن که يکي از نقاط قوت اين صندوق غيردولتي بودن آن با ترکيب حضور به موقع و بخش خصوصي کنار يکديگر است.

صفدر حسيني با بيان اين که پرداخت بدهي دولت از محل منابع صندوق توسعه ي منابع ملي بر اساس قانون ممنوع است گفت: هدف از برگزاري اين کنفرانس استفاده از تجارب ساير صندوق هاي سرمايه اي بانک هاي تجاري داخلي و ساير نهادهاي مالي بين المللي است.

انتهاي پيام/


برچسب ها: آمار ، ساختار ، هیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار