گروه جدا شده از حزب کنگره ملی حاکم بر سودان روز شنبه اعلام کرد قصد دارد حزب جدیدی تاسیس کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ گروه موسوم به جریان اصلاحات که به تازگی از حزب کنگره ملی حاکم بر سودان جدا شده است از قصد خود برای تاسیس یک حزب سیاسی جدید خبر داد.

"فضل الله احمد عبدالله" عضو این گروه جدید گفت: « بعد از اقدامات خودکامه و مستبدانه ای که کنگره ملی لیبی بر ضد یادداشت امضا شده درباره اصلاحات انجام داد زمینه برای اتخاذ تدابیر جدیدی از جمله تاسیس حزب سیاسی فراهم شد.»

"عبدالله" افزود اقدامات اخیر کنگره به مثابه آخرین تیر بر جسد اصلاحات داخلی بود و تاسیس یک حزبی که امور مربوط به اصلاحات در کشور را پیگیری کند امری ضروری است.

وی از مخالفت حزب حاکم بر لیبی با ایجاد اصلاحات در کشور انتقاد کرد و افزود مقامات مسئول در این حزب همان مقامات دولتی هستند بنابراین در شرایط کنونی نمی توان به اصلاحات امیدوار بود و باید حزبی مستقل و بدون وابستگی به دولت تاسیس شود.

"عبدالله" این موضوع را که وی و برخی دیگر از حزب حاکم بر لیبی جدا شده اند رد وخاطرنشان کرد آن چه رخ داده است جدا شدن نیست ، ما جدا نشده ایم و کودتا هم نکرده ایم بلکه این حزب است که تصمیم به لغو عضویت ما گرفته است.
برچسب ها: لیبی ، سودان ، حزب ، کنگره ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار