نانوکامپوزيت ها که در توليد صفحات کشتي سازي و ساير صنايع گوناگون به کار مي رود با تغيير ساختار بنيادي به ساختاري نفوذ ناپذير و بسيار مقاوم تبديل شد.

به گزارش خبرنگار  فناوري نوين باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران اقدام به تکامل نانوکامپوزيت ها با الهام از ساختار سلول هاي بنيادي کردند.

دانشمندان در رويکردي کلي نسبت به توليد نانو کامپوزيت ها در مقياس بزرگ و با دانش تطابق ذرات با خواص الکترومغناطيسي، نوري يا شيميايي موفق به توليد شکل جديدي از مواد با ساختار چند منظوره شدند.

به گفته محققان طيف گسترده اي از کاربردهاي مختلف مثل صنايع وابسته به کشتي سازي، رنگ سازي و حتي فولاد به نحوي با کامپوزيت ها درگير بوده و اين روش تکامل و تشکيل ساختاري تکامل خواهد يافت.

توالي ژنتيکي انگيزه محققان از اين روش بوده که حامل اطلاعات کدهاي ژنتيکي با حروفG ، T ، A، C است که پوشش نانو ذرات شيميايي از جفت شدگي رشته هاي مغناطيسي خود به نحوي آرايه ي چيدماني آن مي باشد.

کامپوزيت ها اساسا کارآيي هاي مختلفي دارند که يکي از آنها ساخت ابزارها و ديوارهاي مصنوعي است و با توجه به طيف گسترده کاربردهاي آنان به راحتي مي توان با استحکام ساختاري از آن بهره هاي مختلف برد./ع2

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار