کارگاه زيبايي شناسي انتقادي با موضوع مطالعه نظريه زيبايي شناسی «آدورنو» با کمک «تري ايگلتون» از 15 آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، هدف از این دوره که توسط معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود خوانش و فهم  بخش هایی از اثر متاخر «آدورنو» جامعه شناس و فیلسوف آلمانی یعنی «نظریه زیباشناسی» است. در این دوره و با خواندن جزئیات این متن  و در  کنار خوانش متن های مکمل دیگر، دانشجویان فعال در حوزه نقد اجتماعی هنر این فرصت را می یابند که بدون واسطه و با شرح انتقادی «صالح نجفی»، به گرایش انتقادی مستتر در عمل هنری بیشتر پی برده و امکان تغییر به واسطه هنر را بیشتر تجربه کنند.

«نظری زیباشناسی» یک ‌سال پس از مرگ «آدورنو» انتشار یافت و نشان از اوجِ به ‌اتمام‌ نرسیده مجموعه فوق‌العاده غنی باریک‌اندیشی‌های او در زمینه زیباشناسی دارد. «نظریه زیباشناسی» آدورنو همچون دوایری متحدالمرکز حرکت می‌کند و نوعی بازسازی دوگانه دیالکتیکی را پیاده می‌کند.

«آدورنو» جنبش هنر مدرن را از منظر زیباشناسی فلسفی بازسازی می‌کند و همزمان زیباشناسی فلسفی، و مشخصا زیباشناسی «کانت» و «هگل» را از منظر هنر مدرن بازسازی می‌کند. 

مهلت ثبت نام این کارگاه که در قالب کارگاه های پاییزه معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار می شود تا 9 آبان است و علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88310463 تماس حاصل نمایند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار